Directorul interimar al CFM, Serghei Tomșa, și-a dat demisia

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Directorul interimar al Întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM), Serghei Tomșa, a depus astăzi, 25 februarie, cererea de demisie.
25.2.2025 16:28
25.2.2025 16:28
Deschide md

Informația a fost confirmată pentru Teleradio-Moldova de șeful Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari.

„Din partea domnului Tomșa au fost mai multe cereri de demisie, au fost mai multe discuții ca să rămână. Exact și de data asta noi discutăm cu dumnealui să rămână în fruntea întreprinderii. În cerere nu sunt scrise argumentele”, a declarat Roman Cojuhari.

Contactat pentru a oferi o reacție, Serghei Tomșa nu a oferit deocamdată un răspuns.

Serghei Tomșa a asigurat interimatul funcției de director general al Căii Ferate din Moldova din februarie 2024, după ce fostul director al întreprinderii, Oleg Tofilat, a demisionat din funcție pe 29 ianuarie. Atunci Oleg Tofilat a evidențiat trei principale motive care l-au determinat să-și prezinte demisia. În primul rând, el a exprimat îngrijorarea profundă cu privire la continuitatea activităților CFM, subliniind necesitatea de lichiditate și proficiență operațională.

Menționăm, că situația la CFM a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor CFM și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților, care au început să se confrunte cu restanțe de câteva luni. În plin regres financiar și cu datorii la salarii de milioane de lei, CFM a decis să instituie, din septembrie 2024, un program de patru zile lucrătoare pe săptămână. Întreprinderea își motiva atunci decizia prin scăderea semnificativă a volumului de transport de mărfuri. În încercarea de a reduce povara financiară și de a achita parțial datoriile salariale, CFM a scos la licitație, pe parcursul anului trecut, vagoane și piese vechi, însă măsurile s-au dovedit a fi insuficiente pentru redresarea situației economice.

Ключевые слова:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Поделитесь статьей:
Будьте в курсе последних новостей на нашей странице в Telegram
No items found.
Подпишитесь на
Deschide.md