Vladimir Bolea: R. Moldova e gata să continue interconectarea rețelelor de transport naționale cu cele europene

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Politic
Republica Moldova este gata să continue procesul de interconectare a rețelelor de transport naționale cu cele europene. Declarații în acest sens au fost făcute de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, în cadrul unei conferințe de presă.
14.1.2025 9:12
14.1.2025 9:15
Deschide md
Politic

Potrivit oficialului, modernizarea infrastructurii feroviare și rutiere reprezintă un pilon central, important nu doar pentru dezvoltarea economică a R. Moldova, dar și pentru întreaga regiune, transmite IPN.

„Republica Moldova continuă să își intensifice eforturile pentru modernizarea infrastructurii de transport, pentru a asigura o mai bună conectivitate cu Uniunea Europeană. La minister avem drept prioritate reabilitarea infrastructurii feroviare și depunem toate eforturile pentru a identifica cele mai bune opțiuni de utilizare la maximum a căilor ferate. Obiectivul nostru, în perspectivă, este să trecem transportul de pe drumuri pe calea ferată, astfel încât să facilităm tranzitul de mărfuri prin coridoarele de transport internaționale” a declarat Bolea.

El a mai spus că 80% din tot ce se exportă din R. Moldova prin portul de stat sunt cereale, de aceea este necesară dezvoltarea masivă a acestui port. În context, urmează să se vină cu noi hotărâri de Guvern de dezvoltare a portului. Portul de stat a exportat, până la finele anului trecut, peste 803 mii de tone de marfă. În 2025 se dorește dezvoltarea căilor ferate și interconectarea lor cu portul de stat și cu portul privat al Republicii Moldova.

Cât privește cele patru poduri care vor fi construite peste Prut, Vladimir Bolea a spus că acestea sunt la faza de proiectare și speră, în comun cu Guvernul României, să înceapă construcția lor. Primul pod va fi construit la Ungheni și va fi denumit „Podul de flori”.

Potrivit ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, Sorin Grindeanu, de la începutul războiului în Ucraina, s-a reușit punerea la punct a mai multor mecanisme care au dus la tranzitarea a 70 de milioane de tone de bunuri din Ucraina în România.

„Sper să intrăm cât mai repede în perioada de reconstrucție a Ucrainei, astfel încât, aceste rute pe care noi le-am pus la punct, să fie folosite pentru reconstrucția Ucrainei” a adăugat oficialul român.

Sorin Griondeanu a mai spus că în anii următori se va investi, în special, în infrastructura de est a României, deoarece acum este un decalaj în comparație cu partea de vest.

Șeful DG Move, Magda Kopczyńska, a subliniat că Uniunea Europeană va continua să ofere asistență Republicii Moldova, pentru a accelera procesul de modernizare a infrastructurii de transport și pentru a facilita conectarea la rețeaua europeană.

„Este o prioritate comună să ne asigurăm că toate proiectele aflate în derulare se desfășoară într-un ritm susținut și că beneficiile vor fi resimțite de cetățenii Republicii Moldova”, a subliniat directorul DG MOVE.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md