Președintele APOTA acuză APP că ar fi parte a grupării Vîlcu-Andronachi

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Social
24.7.2024 16:51
30.9.2024 18:04
Deschide md
Social

Agenția Proprietății Publice este parte a grupării Vîlcu-Andronachi, care gestionează gările auto din Republica Moldova, a declarat președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA), Oleg Alexa, într-o conferință de presă la IPN. Potrivit lui Alexa, APP nu face nimic pentru a întoarce gările înapoi în gestiunea statului, iar acest lucru îl face să creadă că este de partea grupării care deține gările.

El a explicat că „Gările și Stațiile Auto” este întreprindere de stat, care până în 2008 a avut în gestiune majoritatea gărilor din Republica Moldova, dar printr-o hotărâre de Guvern a fost obligată se le transmită, în baza unui contract de parteneriat public-privat, unui SRL – „Gările Auto Moderne”, o întreprindere privată, gestionată de gruparea Vîlcu-Andronachi.

„Gara Nord” este o altă întreprindere în care statul avea pachetul majoritar de acțiuni și a fost vândută aceluiași grup Vîlcu-Andronachi, spune președintele APOTA.

Grupul Vîlcu-Andronachi are în proprietate cea mai mare gara din Republica Moldova – Gara Nord din municipiul Chișinău. DE asemenea, are în gestiune prin intermediul contractului de parteneriat public-privat majoritatea gărilor din municipiul Chișinău și din centrele raionale.

Oleg Alexa a explicat că în 2018 Guvernul a adoptat o hotărâre de Guvern prin care a acceptat contractul de parteneriat public-privat și a dispus ca tot patrimoniu gărilor și stațiile auto să fie transmise întreprinderii „Gările Auto Moderne” pentru modernizare. A fost o șmecherie, spune președintele APOTA, care avea scopul de acaparare a proprietății de stat și nu avea nimic cu modernizarea ramurii transportului și gărilor.

Faptul că acest contract a fost unul dubios a fost probat prin actele a două comisii. Unul a fost actul Curții de Conturi, care a pus la îndoială necesitatea încheierii contractului de parteneriat public-privat și a scos la iveală o mulțime de încălcări. Și al doilea a fost actul comisii speciale a Parlamentului Republicii Moldova, care a stabilit, de asemenea, un șir de încălcări și interese ascunse.

Toate astea au dus la pornirea unui dosar penal de către Procuratură, care până acum nu este finalizat. Oleg Alexa crede că urmau să fie anchetați și, probabil, judecați funcționarii publici care au favorizat încheierea unor asemenea contracte.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Abonează-te la
Deschide.md