„Poduri de cărți” pentru șapte școli din stânga Nistrului și Găgăuzia
Evenimentele culturale s-au desfășurat în UTA Găgăuzia și în localități din zona de securitate de pe ambele maluri ale râului Nistru, oferindu-le copiilor oportunitatea de a descoperi literatura autohtonă prin întâlniri directe cu autorii, transmite IPN.
Pentru mulți elevi, a fost prima ocazie de a cunoaște un scriitor în persoană. Discuțiile au fost interactive, elevii pregătind recitaluri de poezie, scenete și întrebări pentru autori.
Scriitoarea Maria Pilchin a emoționat elevii claselor primare cu prezentarea cărții „Doggy”. „Întâlnirea cu scriitoarea, care are ceva comun cu baștina mea, mi-a oferit oportunitatea nu doar de a explora ideile și creațiile dumneaei, ci și un prilej de regăsire sufletească”, a spus Nadejda Pitel, elevă în clasa a XI-a la Liceul „M. Eminescu” din Comrat.
Pe lângă întâlnirile cu scriitorii, bibliotecile școlare au fost îmbogățite cu donații de cărți, menite să promoveze lectura și să faciliteze accesul elevilor la literatura contemporană.
Scriitorii participanți, printre care Gheorghe Budeanu, Dumitru Crudu, Irina Nechit, Iulian Filip, Maria Pilchin, Ianoș Țurcanu și Arcadie Suceveanu, au adus în prim-plan importanța literaturii în educație și dezvoltare personală. Irina Nechit a mărturisit: „Literatura este, cred, cel mai accesibil, viu și sănătos mijloc de comunicare.
Povestindu-le elevilor despre cărți și despre destinul unor personaje, am avut ocazia să discutăm față în față. Aceste momente sunt rare, dar extrem de valoroase”, a declarat autoarea.
Cristina Costev, profesoară la Liceul Teoretic „Luceafărul” din Vulcănești, a subliniat impactul emoțional al acestor întâlniri: „Literatura poate fi cu adevărat o formă de terapie și un mod de a face față durerii. Iar scrisul poate fi o modalitate excelentă de a elibera gândurile și emoțiile. E fascinant cum Dumitru Crudu și-a transformat o dificultate, precum insomnia, într-o sursă de creativitate”.
Proiectul „Poduri de cărți” a fost organizat de Uniunea Scriitorilor din Moldova, cu sprijinul Uniunii Europene, prin programul „Măsuri de Promovare a Încrederii”, implementat de PNUD.
Acțiunea reflectă importanța dialogului literar și cultural în crearea de punți între comunități, având drept scop apropierea prin artă și literatură.