Mai multe discipline la alegere. O nouă concepție de dezvoltare a curriculumului școlar
Documentul pune accentul pe dezvoltarea sistemului de competențe de care elevii au nevoie pentru a-și dezvolta potențialul, a învăța pe tot parcursul vieții, a-și asigura bunăstarea, a-și modela viitorul și a transforma societatea, transmite IPN.
Modelele de planuri-cadru standard vor fi păstrate. Între timp, vor fi incluse mai multe discipline la alegere pentru instituțiile de învățământ care vor aplica un plan-cadru inovativ pentru învățământul liceal. Vor fi mai multe ore pentru disciplina nouă „Eu și societatea” la toate ciclurile: primar, gimnazial și liceal.
Încă o noutate este actualizarea profilului de formare al absolventului și sistemul de competențe al curriculumului disciplinar. „Documentul aprobat include un nou profil de formare al absolventului/ a absolventei, care va capacita elevii în formarea competențelor-cheie și va contribui la îmbunătățirea rezultatelor învățării. Noile competențe solicitate de provocările lumii contemporane, pe care și le vor forma și dezvolta elevii, vor contribui la competitivitatea și performanța academică a acestora”, susține secretarul de stat la MEC, Valentina Olaru.
Potrivit demnitarului, noile planuri-cadru inovative, noile discipline școlare și temele transdisciplinare vor contribui la transformarea școlii în spațiu deschis pentru inovație, iar sala de clasă – drept spațiu de creație. „Prin temele transdisciplinare pe care elevii le vor alege după propriile nevoi și interese, vor învăța să lucreze în echipă, să fie colaborativi, proactivi, creativi”, a precizat Valentina Olaru.
Întreg parcursul de dezvoltare curriculară va dura până în anul 2027.