Ucraina // „Armistițiul de Paști” a fost „o operațiune de marketing” a Moscovei pentru Donald Trump, consideră Franța


„Armistițiul de Paști, pe care el (Vladimir Putin) l-a decretat în mod puțin neașteptat, a fost o operațiune de marketing, o operațiune de seducție menită să evite ca președintele Trump să-și piardă răbdarea și să se enerveze. Ceea ce se observă cu toate acestea, în pofida extrem de numeroaselor, sutelor de mii de încălcări care au fost constatate de ucraineni, este o reducere în intensitate în ceea ce privește loviturile cu drone și rachete cu rază de acțiune lungă”, a declarat Jean-Noel Barrot, transmite Agerpres.
Rusia și-a reluat luni atacurile aeriene asupra Ucrainei după expirarea acestui fragil armistițiu pascal de 30 de ore decretat de Moscova.
Donald Trump a amenințat vineri că se va retrage din negocierile pentru un armistițiu, angajate de Washington de mai multe săptămâni, dar care până acum nu au dus la un rezultat, înainte de a-și exprima duminică, într-un scurt mesaj difuzat duminică pe rețeaua sa Truth Social, speranța pentru un acord „într-o săptămână” între Rusia și Ucraina.
O reuniune este prevăzută să aibă loc săptămâna aceasta la Londra între reprezentanți americani, ucraineni, britanici, francezi, după discuții inedite care au avut loc joia trecută la Paris, în prezența secretarului de stat american Marco Rubio, a emisarului special al lui Donald Trump, Steve Witkoff, a celui supranumit „mâna dreaptă” a președintelui ucrainean Volodimir Zelenski, Andrii Iermak, a președintelui francez Emmanul Macron, a lui Barrot și a omologului său britanic David Lammy.
„A trecut mai mult de o lună de când ucrainenii, pe baza unei propuneri franco-britanice, au propus în mod unilateral un armistițiu pe mare, pe cer și la infrastructurile energetice, propunere care a fost primită de americani, care i-au îndemnat pe ucraineni să meargă mai departe cu un armistițiu general de 30 de zile. Acum trebuie ca și Vladimir Putin să accepte același principiu”, a continuat ministrul francez.

