Exportul în UE, 65% din volumul produselor din R. Moldova. Strugurii, prunele și cireșele sunt în top


Aceste date au fost prezentate în cadrul studiului de piață „Export Vision”, transmite IPN.
Expertul Andrei Crigan de la Gateway-Partners a explicat că, dacă acum cu zece ani ponderea comerțului cu UE era de 48%, acum aceasta a ajuns la 65%. Printre cele mai exportate produse se numără strugurii, prunele și cireșele, care devin tot mai prezente pe rafturile europene.
„Exporturile moldovenești au crescut și s-au diversificat, chiar și din regiunea transnistreană, care nu trăiește cea mai bună perioadă a ei în acest moment”, a punctat expertul.
Potrivit Irinei Tolstousov, director-adjunct al Agenției de investiții, România deține în prezent 30% din exporturile moldovenești către UE.
Irina Tolstousov a mai specificat că ”Chiar în această săptămână a avut loc un eveniment ce a vorbit despre reziliența Republicii Moldova în fața crizelor care tot apar regional, local și internațional, iar unul din punctele care a vizat soluțiile pe care le putem face noi pe intern este o abordare multidimensională din perspectiva exportului”.
Programul „Export Vision”, lansat în 2018, sprijină antreprenorii locali oferindu-le informații despre cerințele pieței europene și oportunitățile de export. Până acum, peste 700 de companii autohtone au beneficiat de acest program, în cadrul celor 26 de ediții organizate.

