Trei televiziuni, sancționate în urma examinării celui de-al patrulea raport privind reflectarea alegerilor

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Social
Serviciile media de televiziune „Moldova1” și „Cinema 1” au primit amenzi a câte 5 000 lei fiecare pentru nerespectarea Regulamentului privind reflectarea alegerilor de către instituțiile mass-media.
25.10.2024 17:37
25.10.2024 17:37
Deschide md
Social

Potrivit Consiliului Audiovizualului, cele două posturi TV au omis la prezentarea sondajelor de opinii privind preferințele politice ale alegătorilor informația despre metodologia utilizată, geografia sondajului și autorizarea sau lipsa autorizării de către CEC.

„Canal Regional” a fost sancționat cu amendă de 10 000 de lei, pentru faptul că nu a organizat dezbateri electorale, încălcând, astfel, propria Declarație privind politica editorială pentru reflectarea alegerilor.

În perioada de control, cele 18 servicii media audiovizuale (SMA) monitorizate au difuzat, în programele de știri și actualități, 253 de subiecte cu caracter electoral, în creștere cu 49 de subiecte față de perioada a doua, dar în scădere față de perioada a treia cu 31 de subiecte și față de prima perioadă cu 117 subiecte. Volumul total alocat materialelor electorale difuzate de SMA monitorizate a fost de 10 ore 16 min. 38 sec., ceea ce constituie aproximativ 32,2% din durata totală a buletinelor informative difuzate în perioada monitorizată.

Cele mai multe subiecte cu caracter electoral au fost difuzate de „Cinema 1” – 39 de subiecte (15,4 %), iar cele mai puține subiecte electorale au fost difuzate de „ATV”, cu un total de 3 subiecte (1,2%).

Cel mai mare spațiu subiectelor electorale a fost alocat de „PRO TV Chișinău” – 01 oră 37 min. 10 sec. (15,8 %), iar cel mai mic de „ATV” – cu 04 min. 51 sec.

Cele mai multe apariții în subiectele cu caracter electoral le-au avut concurenții electorali (40,6%), urmați de organele de stat (20,2%). Participanții la referendum au avut cele mai puține apariții – 3,4%.

Zece posturi de televiziune – „Moldova 1”, „PRO TV Chișinău”, „Exclusiv TV”, „Jurnal TV”, „TV8”, „TVR Moldova”, „Cinema 1”, „N4”, „TV Elita” și „ATV” – au reflectat toți cei 11 concurenți electorali înscriși în cursa electorală; „TV Găgăuzia” nu a reflectat niciun concurent electoral, iar „ATV” a nominalizat concurenții electorali.

În perioada de raport, 9 SMA au reflectat participanții la referendum în cadrul știrilor cu caracter electoral difuzate. Astfel, „TV-Găgăuzia”, „Media TV” și „ATV” au menționat pe toți cei 15 participanți la referendum înregistrați; „Moldova 1” și „Jurnal TV” au reflectat câte 5 participanți la referendum, „Cinema 1” – 3 participanți la referendum; „Exclusiv TV”, „Drochia TV” și „TV Elita” – 1 singur participant la referendum; „PRO TV Chișinău”, „TVC 21”, „TV8”, „TVR Moldova”, „N4”, „SOR-TV” și „Studio-L” – nu au mediatizat niciun participant la referendum. Ca durată, „Jurnal TV” a alocat cel mai mare spațiu participanților la referendum – 03 min. 10 sec., iar cel mai puțin timp a fost alocat de „TV Elita” – 10 sec.

În perioada 14 – 18 octombrie 2024, 8 („Moldova 1”, „TV-Găgăuzia”, „Jurnal TV”, „R Live TV”, „TVC 21”, „Pro TV Chișinău”, „TV8”, „TVR Moldova”) din cele 10 servicii media audiovizuale care s-au angajat că vor organiza dezbateri electorale, au difuzat 39 de dezbateri electorale, fiind realizate 38. Dezbaterea electorală organizată de „TV8” în ziua de 15 octombrie a fost reprogramată pentru a doua zi din cauza unei defecțiuni tehnice. 27 de dezbateri au vizat alegerile prezidențiale și 11 – referendumul constituțional. „Canal Regional” și „N4” nu au organizat dezbateri în perioada respectivă. Toate dezbaterile au avut loc în ore de prime-time, așa cum prevede legislația electorală, iar SMA au invitat la dezbateri concurenții electorali și participanții la referendum cu respectarea rigorilor juridice.

Controlul a vizat programele de știri și actualități, precum și dezbaterile electorale, difuzate de 18 furnizori de servicii media ale căror declarații privind politica editorială pentru alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și referendumul republican constituțional din 20 octombrie 2024 au fost aprobate de CA.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md