„Trebuie să ne descurcăm singuri”. Efectul introducerii taxelor și al amenințărilor lui Trump în Canada

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Externe
Amenințările repetate ale președintelui american Donald Trump, care a început să sugereze că ar dori să anexeze Canada și să o transforme în cel de-al 51-lea stat al SUA, au generat un val de reacții naționaliste puternice în Canada, notează agenția EFE, conform Hotnews.
2.2.2025 21:30
2.2.2025 21:30
Deschide md
Externe

De la vânzări explozive de șepci cu mesajul „Canada nu este de vânzare”, la apeluri la boicotarea produselor americane și declarații din ce în ce mai patriote, reacțiile canadienilor sunt clare.

Liam Mooney și Emma Cochrane, proprietarii unei firme de design din Ottawa, au decis să creeze o șapcă asemănătoare celebrelor șepci ale mișcării MAGA (Make America Great Again) a lui Trump, dar cu mesajul „Canada nu este de vânzare”.

Șapca s-a transformat într-un succes național atunci când șeful guvernului provinciei Ontario, conservatorul Doug Ford, a decis să o poarte la o conferință de presă la mijlocul lunii ianuarie. De atunci, compania lui Mooney și a lui Cochrane s-a străduit să răspundă cererii pentru aceste șepci.

Potrivit unui sondaj publicat la jumătatea lunii ianuarie, 90% dintre canadieni se opun ideii de integrare în Statele Unite.

Revoltă pe scena politică din Canada

Sâmbătă, Doug Ford, care a profitat de amenințările lui Trump pentru a convoca alegeri anticipate în Ontario și s-a erijat în principalul apărător al Canadei, a repetat la un miting electoral sloganul conform căruia „Canada nu este de vânzare”.

Vineri, fostul vicepremier canadian Chrystia Freeland, unul dintre candidații care speră să-l înlocuiască pe Justin Trudeau ca prim-ministru și lider al Partidului Liberal de guvernământ, la scrutinul din 9 martie, a declarat că, drept răspuns la tarifele lui Trump, guvernul canadian ar trebui să impună tarife de 100% asupra vehiculelor Tesla, una dintre cele mai importante companii din lume cu sediul în SUA, fondată de miliardarul Elon Musk, un aliat de dată recentă al președintelui Donald Trump.

Candidatul cu cele mai mari șanse de a-l înlocui pe Trudeau, fostul guvernator al Băncii Canadei, Mark Carney, a transmis, de asemenea: „Nu ne vom pleca niciodată capul în fața unui agresor. Canadienii vor fi mereu uniți. Nu vom sta cu mâinile în sân, deoarece tarifele dăunează lucrătorilor noștri și familiilor lor. Canadienii trebuie să fie uniți”.

Iar liderul Noului Partid Democrat (NDP, social-democrat), Jagmeet Singh, a cerut Canadei să interzică companiilor americane să participe la contractele guvernamentale federale, susținând totodată ideea de a implementa un plan de cumpărare exclusiv de produse canadiene.

Apeluri la boicot

În același timp, presa canadiană s-a umplut de scrisori către editori și de articole de opinie care fac ecoul patriotismului în creștere pe care Trump l-a stimulat în țară. Și pe rețelele de socializare apelurile pentru boicotarea produselor americane sunt în creștere, notează EFE, potrivit Agerpres.

The Globe and Mail, cel mai influent ziar din țară, a publicat săptămâna aceasta un editorial intitulat „Este timpul pentru Canada să se maturizeze în sfârșit”, în care a criticat dependența istorică a țării de Statele Unite, de la sfera militară, la sfera economică.

„Ceea ce contează acum este că-i clar că ipoteza de pornire pentru viitoarele decizii economice și de apărare nu mai poate fi aceea că SUA vor fi mereu acolo pentru Canada”, a scris ziarul. „Trebuie să ne descurcăm singuri. Acest lucru va necesita luarea unor decizii dificile și mature, dar o putem face”, a concluzionat The Globe and Mail.

Huiduieli în timp ce era difuzat imnul american la un meci de hochei

Nici sportul nu a fost scutit de puseurile naționaliste. La scurt timp după ce SUA au confirmat sâmbătă că, începând de marți, vor aplica taxe de 25% pentru mărfurile din Canada, publicul prezent la un meci al ligii profesioniste de hochei pe gheață dintre echipele Senators și Minnesota Wild (SUA), disputat la Ottawa, a huiduit în timp ce era difuzat imnul american înaintea meciului.

Când artista Mandia a început să cânte „The Star-Spangled Banner”, imnul național al SUA, la Canadian Tire Center din capitala Canadei, în fața jucătorilor de la Ottawa Senators și Minnesota Wild, au început să se audă huiduieli, lucru extrem de neobișnuit la partidele de hochei pe gheață din liga profesionistă.

Huiduielile au fost o consecință directă a deciziei președintelui american Donald Trump de a impune tarife de 25% la toate exporturile canadiene, cu excepția petrolului și gazelor, care au fost impozitate cu 10%.

Fanii Ottawa Senators nu sunt singurii care au reacționat imediat la anunțul impunerii de tarife. Două provincii canadiene, Noua Scoție și Columbia Britanică au anunțat că vor limita accesul companiilor americane la contractele lor publice și vor înceta să vândă produse alcoolice care provin din țara vecină.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md