Serviciul Vamal se modernizează. Documentele vor fi gestionate printr-un sistem digital
Potrivit Serviciului Vamal, acest lucru se întâmplă din 1 noiembrie. Cei de la autoritatea vamală susțin că acest lucru reflectă angajamentul instituțional de modernizare, eficientizare și creștere a transparenței în activitatea vamală.
Cu această ocazie, Alexandru Iacub, directorul Serviciului Vamal, a declarat că sigitalizarea și automatizarea proceselor sunt priorități centrale în agenda noastră de modernizare.
„Implementarea acestui sistem de gestionare electronică a documentelor sprijină eforturile noastre de a crea un mediu fără hârtie, de a îmbunătăți comunicarea internă și colaborarea cu autoritățile și părțile interesate, în spirit de transparență, rapiditate și securitate”, a spus Alexandru Iacub, directorul Serviciului Vamal.
Noul sistem centralizează documentele la nivelul întregii instituții, atât central, cât și teritorial, indiferent de sursa sau formatul acestora, inclusiv text, e-mailuri, faxuri sau documente scanate. Elaborat conform standardelor legale naționale, sistemul asigură o stocare securizată și o gestionare inovatoare a documentelor, reducând considerabil timpul de acces, evaluare și transmitere.
Având în vedere volumul de peste 35 000 de documente gestionate anual, noua soluție reduce costurile, elimină procesele redundante și crește eficiența prin semnătura electronică a documentelor. Totodată, această inițiativă sprijină protecția mediului, contribuind la reducerea utilizării hârtiei.