Semnat la Chișinău! R. Moldova și România urmează să fie mai mult conectate, prin patru poduri noi

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Social
Autoritățile de la Chișinău și cele de la București își propun să construiască 4 poduri noi peste Prut. În acest sens, astăzi, 7 februarie, a avut loc o ceremonie de semnare a Acordurilor pentru efectuarea studiilor de fezabilitate pentru acele poduri.
7.2.2025 15:00
7.2.2025 15:01
Cristina Vlah
Social

Este vorba despre construcția a 4 poduri noi: podul Stânca (RO) – Costești (MD); podul Bumbăta (RO) – Leova (MD); podul Fălciu (RO) – Leca (MD) și podul Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD). Finanțarea pentru aceste studii de fezabilitate se va face din Bugetul României și are o valoare totală de circa 4,4 milioane de lei românești.

Potrivit ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a R. Moldova, Vladimir Bolea, cele patru poduri noi vor demonstra conlucrarea foarte bună dintre autorități, dar și unirea cetățenilor din cele două state.

„Am vorbit cu colegii de la București, cred că în 64 a fost construit ultimul Pod Sculeni, între România și R. Moldova. Astăzi am semnat pentru alte 4 poduri. Eu cred că râul Prut numai în perioada interbelică avea 27 de poduri. Este un prim pas de apropiere autentică între R. Moldova și România. Sunt poduri foarte așteptate de cetățeni”, a menționat Vladimir Bolea.

Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a specificat că de astăzi intrăm într-o nouă era de dezvoltare a infrastructurii de peste Prut.

„Pe de o parte, vom începe construcția podului Ungheni pe 26 aprilie, dar și alte poduri pentru care am semnat astăzi. Vom continua pe zona feroviară, infrastructura navală, aeriană - și integrarea acestora în economia R. Moldova și a României. Astfel ca Moldova să devină competitivă în spațiul european. Bugetul României va finanța prima etapă a construcției acestor poduri, simbolic îl vom numi „Podul de Flori”. Ulterior, fondurile europene, pe care le veți putea accesa, vor contribui la dezvoltare infrastructurii și competitivității, precum și dezvoltarea economiei pentru cetățeni. Îmi doresc ca fiecare raion din R. Moldova să aibă cel puțin un drum conectat cu un pod peste Prut”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA din România, a specificat că cele 4 contracte fac parte dintr-un pachet de 10 poduri, care fac legătura dintre cele două maluri de Prut.  „Acestea vor facilita călătoria de persoane și tranzitul de mărfuri. Îmi doresc ca studiile de fezabilitate să se desfășoare în termenii stabiliți, să nu fie întârzieri și să trecem la partea de execuții”, a spus Cristian Pistol.

Potrivit autorităților de la București și Chișinău, studiile de fezabilitate vor avea o durată de 12 luni. Acestea cuprind analiza și planificarea podurilor, dar și executia punctelor de frontieră, de vamă și punctele de legătură cu alte drumuri. De asemenea, s-a menționat că la Albița-Leușeni va fi demolat podul vechi și va fi construit un pod nou, cu 4 benzi, dar si cu 8 km de drum de la Leușeni spre Chișinău.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md