Promo-LEX: Publicitatea electorală online creează probleme de transparență și legalitate

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Externe
Utilizarea publicității electorale pe rețelele sociale creează probleme de transparență și legalitate. Concluzia aparține Promo-LEX. Potrivit instituției campania electorală din 2024 a fost una dintre cele mai „digitalizate” din istoria Republicii Moldova, în special prin postări sponsorizate, Google Ads și videoclipuri promovate, transmite IPN.
18.2.2025 21:42
18.2.2025 21:42
Deschide md
Externe

Din totalul activităților de promovare observate în campania electorală, 35% au fost în spațiul online, pentru care competitorii electorali au raportat cheltuieli de aproximativ 5 milioane de lei. Cele mai multe activități în mediul online au fost desfășurate de PAS și Maia Sandu, Renato Usatîi și Alexandr Stoianoglo.

Potrivit Promo-LEX, îngrijorător este faptul că nu există informații transparente despre sursa reală a acestor finanțări, în special în cazul paginilor anonime care au promovat mesaje electorale. În acest context, Promo-LEX a estimat peste 400 mii de lei neraportați de competitorii electorali pentru publicitatea online.

Lipsa unor mecanisme eficiente de monitorizare face ca finanțarea campaniilor electorale prin reclame online să fie aproape imposibil de controlat. Nici legislația națională nu prevede reguli clare și detaliate privind publicitatea online. Această situație deschide o portiță pentru eludarea regulilor privind finanțarea campaniilor, periclitând corectitudinea procesului electoral, se arată în informația Promo-LEX.

O altă problemă evidențiată de raportul Promo-LEX este desfășurarea activităților electorale înainte de începerea oficială a campaniei. În perioada 21 august - 20 septembrie 2024, cel puțin 15 persoane și-au exprimat intenția de a candida la alegerile prezidențiale, însă promovarea acestora, atât online, cât și offline, a început cu mult înainte de desemnarea oficială.

Promo-LEX avertizează că această practică subminează egalitatea de șanse și permite eludarea regulilor stricte privind finanțarea campaniei.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md