Promo-LEX: 42 de cazuri de discurs de ură și alte forme de intoleranță între I și II tur al alegerilor
În perioada 23 – 29 octombrie 2024, potrivit observatorilor Promo-LEX, cei doi concurenți electorali în turul doi al alegerilor au desfășurat cel puțin 268 de activități de promovare, dintre care 57% au fost desfășurate pentru Alexandr Stoianoglo, candidatul Partidului Socialiștilor, iar 43% - Maia Sandu, candidatul Partidului Acțiune și Solidaritate. Cele mai utilizate forme de agitație electorală au fost distribuirea materialelor electorale de informare – 93% din activități, și întâlnirile cu alegătorii – 5%.
Pentru perioada 23 – 27 octombrie, cei doi concurenți electorali au raportat venituri de 2 062 560 de lei, dintre care 5% – din donații. Pentru ambii concurenți electorali, MO Promo-LEX a estimat cheltuieli neraportate în valoare de cel puțin 733 416 de lei, cele mai multe fiind estimate pentru Alexandr Stoianoglo (PSRM) – 90%.
Raportul este elaborat în cadrul Misiunii de observare a alegerilor prezidențiale și a referendumului constituțional din 20 octombrie 2024, desfășurată de Asociația Promo-LEX.