FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Social
Mai mulți fermieri au venit astăzi în fața Parlamentului și au cerut celor de la guvernare să-și respecte promisiunile făcute anterior cu privire la acordarea suportului pentru cei afectați grav de secetă.
11.10.2024 12:24
11.10.2024 12:25
Cristina Vlah
Social

Mai mulți fermieri au venit astăzi în fața Parlamentului și au cerut celor de la guvernare să-și respecte promisiunile făcute anterior cu privire la acordarea suportului pentru cei afectați grav de secetă. Oamenii spun că după discuțiile de la Președinție și după întâlnirile cu ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, s-au ales cu „promisiuni deșarte”.

Despre problema agricultorilor a vorbit directorul executiv al Asociației „Forța Fermierilor”, Alexandru Bădărău. El a criticat Legea nr 240 cu privire la secetă și a spus că agricultorii lor nu au fost invitați la dezbateri, iar acea lege este ineficientă. De aceea, reprezentanții Forței Fermierilor au cerut ca să fie modificată acea lege, pentru a permite mai multor agricultori să beneficieze de compensații.

„Cerem ca să fie organizate negocieri și să fie publicat acel Raport, unde se vorbește despre acordarea a 7 mlrd de lei pentru agricultori. Acel raport există, el poate fi ușor publicat. Ei au promis transparență și suport pentru agricultori. Dar nu am avut nicio întâlnire la Comisia parlamentară specială, deși ea a fost create încă în vară. Agricultorii la moment se află în camp, pentru că este foarte mult de lucru. Dar proteste vor fi, dacă nu se respectă toate promisiunile făcute. Protestele se pot întâmpla chiar și de ziua alegerilor, dacă se va termina munca, dar asta nu are legătură cu politica”, a declarat Alexandru Bădărău.

Unul dintre fermieri, Sergiu Stefanco, a criticat mecanismul de subvenționare propus de Ministerul Agriculturii, catalogându-l drept unul ineficient. De asemenea, el spune că atât cei de la Președinție, cât și cei de la Minister au demonstrat o lipsă de discuții și un rezultat „zero” în urma discuțiilor.

„Noi vrem discuții transparente și constructive. Dar lor le e frică să discute cu niște amărâți de fermieri. Noi cerem ca cei de la guvernare să se țină de promisiunile făcute în 2020. Împărțirea acelor bani și acelor 400 mii de tone de material semincer nu este echitabil. Cei 100 mln de lei să-i dea la pensionari, iar nouă să ne dea pentru accize la motorină. Legea scrie clar că banii trebuiau să intre în decurs de 30 de zile de la data depunerii cererii, dar ei abia acum achită pentru anul trecut”, a menționat fermierul.

În context, agricultorii susțin că vor fi gata să reia protestele și să obțină suportul promis de autorități în timpul negocierilor anterioare.

Cuvinte cheie:
fermieri