Secretar de stat al MIDR: Autostrada Unirii ar trebui să fie gata până în 2035

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Social
6.8.2024 16:03
30.9.2024 18:04
Social

Autostrada Unirii, de la Ungheni spre Chișinău și spre Odesa, urmează a fi gata până în anul 2035. O spune Nicolai Mîndra, secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Republica Moldova, în cadrul dezbaterii publice „Autostrada Unirii, interconectarea infrastructurii rutiere din România și Republica Moldova”, organizată de Agenția de presă IPN.

Potrivit lui Nicolai Mîndra, termenul sigur al construcției nu se cunoaște. Cert este că proiectul urmează a fi aprobat de de către Comitetul Interministerial de Planificare Strategică, după care va fi stabilită importanța obiectivului, sursele financiare de care e nevoie și de unde acestea vor fi luate. Cert este că se planifică construcția și finalizarea acestui obiectiv până în 2035, pentru întreaga autostradă.

Secretarul de stat a remarcat că diferența dintre dezvoltarea proiectelor în România și în Moldova este procedura de finanțare. Moldova, în afară de credite, granturi pentru interconectare și alte forme și fonduri de finanțare a proiectelor majore nu are acces. În context, el spune că depinde foarte mult și de fondurile de preaderare la UE. În opinia sa, acum Moldova e la locul potrivit pentru a elabora studiile de fezabilitate, deoarece când fondurile de preaderare se vor deschide va începe construcția pe mai multe sectoare pe întreaga autostradă.

Acesta a adăugat că Comitetul Interministerial de Planificare Strategică, în urma elaborării studiului de fezabilitate, va aproba criteriile macro-economice a acestui obiectiv de importantă strategică. Apoi urmează procedura de transmitere a terenurilor, în cazul terenurilor publice și exproprierea, în cadrul terenurilor private și la fel ca în România, la final va fi licitată proiectarea și construcția.

Secretarul de stat a remarcat că orice studiu de fezabilitate, orice proiect tehnic pentru construcția sau extinderea drumurilor se bazează pe trafic. În opinia sa, dacă se pune accent pe dezvoltarea autostrăzii doar pentru trafic, probabil nu va fi autostradă, dar un drum expres. Dar atât timp cât această autostradă a fost inclusă în master planul dezvoltării drumurilor, inclusiv și în Republica Moldova, acest proiect devine unul prioritar pentru UE și este schițat din start ca autostradă.

Dezbaterea publică „Autostrada Unirii, interconectarea infrastructurii rutiere din România și Republica Moldova” este ediția a 18-a din cadrul proiectului „Dublă integrare prin cooperare și informare. Continuitate”, finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova. Conținutul acestei dezbateri nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Abonează-te la
Deschide.md