Denumirea Î.S. „Poșta Moldovei”, folosită într-o schemă de escrocherie. Recomandările întreprinderii
„Cu regret, se constată o creștere sporită de ”smishing” (tip de atac de inginerie socială prin intermediul SMS bazată pe exploatarea încrederii umane) care pretinde a fi din numele Î.S. ”Poșta Moldovei” și conține mesaje cu linkuri spre site-uri frauduloase, solicitând să introduceți datele personale sensibile”, se arată în mesajul întreprinderii.
În acest context, „Poșta Moldovei” menționează că nu solicită date bancare și nu expediază SMS-uri de corectare a adreselor.
„Vă îndemnăm să fiți VIGILENȚI. Nu furnizați date personale și nu achitați sumele solicitate”, precizează compania.
Totodată, „Poșta Moldovei” vine și cu mai multe sfaturi către cetățeni pentru ca aceștia să fie asigurați că nu sunt victime unui atac de tip „phising”:
- Fiți atenți la mesajele suspecte;
- Nu accesați linkurile și nu descărcați fișierele din mesaje suspecte;
- Verificați sursa mesajelor doar pe pagina oficială a expeditorului sau contactați organizația legitimă;
- Nu expediați informații sensibile prin SMS.
Ce să faceți în caz că ați fost victima unui atac:
- Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul;
- Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare;
- Monitorizați conturile bancare;
- Schimbați parolele conturilor.
În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, oamenii sunt rugați să contacteze Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon - 1310 sau la telefonul fix 022 27-00-44.