Conducerea ASD a inspectat lucrările de reparație a podului de șosea poziționat pe drumul expres M1 Frontiera cu România – Leuşeni – Chişinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 0+00, care traversează râul Prut, în apropierea postului vamal Leușeni – Albița.

În prezent, se execută lucrări de reparație la nivelul suprastructurii podului, care prevăd sablarea și protecția anticorozivă a tablierului metalic, a aparatelor de reazem, precum și restabilirea betoanelor la banchete, cuzineți la culei și pile.

„Sunt depistate deteriorări semnificative, preponderent la calea podului. ASD va identifica soluții tehnice pentru a minimiza riscul suspendării traficului pe pod și a nu admite limitarea circulației pentru transportul de mare tonaj. Podul de șosea de pe traseul M1 are o importanță strategică pentru Republica Moldova, asigurând un coridor de tranzitare a teritoriului Republicii Moldova către Uniunea Europeană”, a comunicat Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan.

Soluțiile tehnice de remediere a degradărilor atestate vor prevedea păstrarea lățimii părții carosabile de șapte metri, cu renunțarea la trotuare și montarea pe ambele părți ale carosabilului a parapetelor de siguranță. De asemenea, reamenajarea părții carosabile, execuția scărilor de acces și rigolelor de evacuare a apelor pluviale, montarea elementelor de racordare a podului cu terasamentul, curățarea fundului albiei râului Prut și altele.

Lucrările de reparație a podului de șosea de pe traseul M1 se execută în cadrul programului privind repartizarea mijloacelor fondului rutier pentru drumurile publice naționale pe anul 2021