Trei consumatori au fost deconectați de „Apă-Canal Chişinău” de la rețeaua de apeduct municipal, doi dintre ei aveau conectare neautorizată. Unul dintre consumatori, imediat cum au început lucrările de excavare, a achitat în casieria ACC suma de circa 12 mii de lei, anunță furnizorul într-un comunicat de presă, citat de IPN.

Ca urmare a controalelor pe 66 de adrese, s-au constatat încălcări în evidența serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare, dar și conectări neautorizate la rețea. 22 de consumatori, deși au fost informați anticipat despre verificări, nu au deschis ușa specialiștilor de la „Apă-Canal Chişinău”. Consumatorii respectivi vor fi obligați acum să achite pentru consumul fraudulos de apă și li se va aplica și o amendă. Pentru a beneficia în continuare de apă și canalizare vor trebui să achite cheltuielile de debranșare și, respectiv, reconectare la rețeaua publică de apă și canalizare.

„Apă-Canal Chişinău” avertizează consumatorii casnici și non-casnici să achite în cel mai scurt timp datoriile curente pentru apa consumată pentru a putea beneficia de serviciile prestate de furnizor. Datornicii riscă să fie debranșați de la rețea. Neachitarea facturilor nu ii va scuti de obligațiunile contractuale față de furnizorul de apă, iar pentru a nu fi aplicate acțiuni precum chemarea în instanța de judecată, executarea silită, interdicția de a părăsi țara, sechestrarea bunurilor, acțiuni ce presupun cheltuieli suplimentare încasate din contul datornicilor, consumatorii sunt invitați sa-și achite restanțele în timp util.

ACC îndeamnă consumatorii să anunțe reprezentanții întreprinderii în cazul în care cunosc despre conectări neautorizate la rețelele publice de alimentare cu apă sau de canalizare, la telefonul de încredere: 022-256-980 sau pe e-mail: [email protected]