În perioada 22 -23 iulie 2021 Inspectoratul General pentru Situații de Urgență al MAI a particippat la cea de-a șaptea ședință a Comitetului Director în cadrul Proiectului Transfrontalier SMURD-2, aceasta fiind derulată în baza Programului Operaţional Comun România – Republica Moldova 2014-2020 al Uniunii Europene.

Cea de-a șaptea ședință a Comitetului Director s-a desfășurat la Chișinău, iar cadrul activităților participă șeful IGSU, general – maior al serviciului de salvare Mihail Harabagiu și reprezentanții tuturor instituțiilor implicate în realizarea proiectului printre care Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă al MAI România, Inspectoratul General de Aviaţie al MAI România, Ministerul Sănătăţii din România, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Iaşi, România, Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale al Republicii Moldova, Institutul de Medicină Urgentă din R. Moldova.

În cadrul evenimentului participanții la întruniri au discutat progresele, problemele și riscurile în implementarea proiectului, dar și examinează planul de intervenție comun și procedurile asociate.

Proiectul transfrontalier SMURD-2 este finanțat de Uniunea Europeană cu un buget de peste 10 mln de euro și prevede reconstrucția a două puncte de operare SMURD la Ungheni şi Cantemir, construcţia a patru heliporturi pentru elicoptere SMURD în preajma a patru spitale din municipiile Chişinău, Bălţi şi Cahul, achiziționarea a 14 autospeciale specifice misiunilor SMURD, dar si construcția a doua Unități de Primiri Urgențe la Chișinău și Bălți.

Perioada de implementare a activităţilor nominalizate este finalul anului 2022.