Conducerea Judecătoriei Edineț a decis să instituie regim special de muncă în cadrul instanței începând cu data de 20 iulie. Totuși, programul de muncă a funcționarilor a rămas neschimbat, de la 8:00 până la 17:00, cu pauza de masa de la ora 12:00 până la ora 13:00. Decizia a fost luată ca urmare a creșterii numărul de cazuri noi de infectare cu virusul COVID-19.

Potrivit deciziei, în cadrul instanței urmează să fie respectată distanța fizică între persoane de cel puțin un metru. Participanții la ședințe, inclusiv avocați, procurori și executori judecătorești vor trebui să aștepte în afara incintei judecătoriei, scrie Bizlaw.

La serviciu va veni numai personalul strict necesar pentru asigurarea funcţionalităţii instituţiei, activitatea căruia necesită prezenţa la lucru obligatoriu. Ceilalţi vor activa la distanță, de la domiciliu, cu acordul conducerii instanței/ a judecătorului și cu obligația de a se prezenta de îndată la sediul instanței, la solicitare. Totodată, angajații care lucrează de acasă vor avea interdicția de a părăsi domiciliul fără necesitate stringentă. La fel, se va exclude prezența şi/sau interacţiunii salariaţilor în două cicluri consecutive.

Ședințele judiciare care impun prezență fizică se vor organiza cu limitarea numărului de participanți, reieșind din normativul 4 m2 per persoană din suprafața utilă a încăperii și vor dura nu mai mult de 60 minute. În acest context, completele vor stabili termenele de judecată pentru atâtea cauze încât să asigure respectarea acestor normative. Totodată, în condițiile legii, inclusiv dacă parametrii tehnici ai instanței și numărul participanților la proces permit, organizarea ședinței pentru dosarele ce se vor examina cu precădere conform prezentei dispoziții se va realiza și prin videoconferință.

Accesul justiţiabililor în incinta Judecătoriei Edineț se va permite doar în baza citaţiei, pentru ziua respectivă, cu respectarea normelor de igienă personală, şi cu interzicerea intrării atât a participanților cât și al avocaților, procurorilor și executorilor judecătorești în incinta judecătoriei, până la momentul începerii ședinței de judecată.

Accesul tuturor persoanelor în Secția care are program de lucru cu publicul se restricționează în așa fel încât depunerea cererilor, înscrisurilor, actelor de procedură cât și eliberarea actelor solicitate se va efectua prin adresa de e-mail și/sau poștală a instanței și sediilor acesteia, precum și prin fax.