Inspectoratul General pentru Situații de Urgență al MAI a participat la cea de-a șasea ședință a Comitetului Director în cadrul Proiectului Transfrontalier SMURD-2 fiind derulat în baza Programului Operaţional Comun România – Republica Moldova 2014-2020 al Uniunii Europene. Activitatea a avut loc în perioada 15-16 iunie în județul Iași.

În cadrul activităților de lucru a participat conducerea IGSU reprezentată de general-maior Mihail Harabagiu și reprezentanții tuturor instituțiilor implicate în realizarea proiectului printre care Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă al MAI România, Inspectoratul General de Aviaţie al MAI România, Ministerul Sănătăţii din România, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă a judeţului Iaşi, România, Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale al Republicii Moldova, Institutul de Medicină Urgentă din Republica Moldova.

Timp de două zile participanții întrunirilor au discutat progresele, problemele și riscurile implementării proiectului. Totodată la ședința, care a avut loc pe data de 16 iunie membrii grupului de lucru au pus în discuție revizuirea  planului de intervenție comun și a procedurilor asociate și identificarea unui tip de risc.

Proiectul transfrontalier SMURD-2 este finanțat de Uniunea Europeană cu un buget în valoare de peste 10 milioane de euro și prevede reconstrucția a două puncte de operare SMURD la Ungheni şi Cantemir, construcţia a patru heliporturi pentru elicoptere SMURD în preajma a patru spitale din municipiile Chişinău, Bălţi şi Cahul, achiziționarea a 14 autospeciale specifice misiunilor SMURD, dar si construcția a doua Unități de Primiri Urgențe la Chișinău și Bălți. Perioada de implementare a activităţilor nominalizate trebuie să fie realizate până la finalul anului 2022.