Comisia Electorală Centrală (CEC) a aprobat, în cadrul ședinței de astăzi, condițiile desemnării și înregistrării candidaților pentru funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova.

Documentul descrie particularitățile înregistrării blocurilor electorale pentru alegerile parlamentare, procedura de eliberare a listelor de subscripție, constituire şi înregistrare a grupurilor de inițiativă pentru susținerea candidaților independenți la funcția de deputat, condițiile speciale pentru candidații la alegerile parlamentare și procedura de depunere a documentelor pentru înregistrare în calitate de concurenți electorali, precum și înregistrarea acestora.

Astfel, în conformitate cu prevederile legale, procesul de desemnare a candidaților începe cu 60 de zile înainte de ziua alegerilor și se termină cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor. Candidații pot fi desemnați de către partide politice și alte organizații social-politice, blocuri electorale, dar și candidați independenți.

Dosarele pentru înregistrarea candidaților la funcția deputat, vor fi depuse la Comisia Electorală Centrală, cel târziu cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor. În termen de 7 zile, acestea vor fi examinate, fiind adoptată decizia de înregistrare sau refuzul a fi înregistrate.