Aproape 1,4 milioane de cetățeni ar urma să-și reperfecteze pașapoartele în 2021, motivul fiind expirarea termenului de valabilitate. Peste 366 de mii de pașapoarte ale cetățenilor vor expira în anul curent.

Agenția Servicii Publice anunță că dispune de toate capacitățile instituționale și operaționale necesare pentru perfectarea actelor tuturor cetățenilor. Totodată, având în vedere situația pandemică, dar și în vederea evitării aglomerațiilor și cozilor în sediile instituției, Agenția Servicii Publice vine cu recomandarea către cetățeni de a se asigura din timp să obțină pașaportul cetățeanului Republicii Moldova.

Verificarea valabilității pașaportului poate fi efectuată prin accesarea paginii web oficiale a ASP www.asp.gov.md, aplicația „Verifică statutul documentului”.

Cetățenii Republicii Moldova au dreptul să dețină concomitent două pașapoarte valabile. Cererea de eliberare a actelor de identitate poate fi depusă în orice Centru multifuncțional, indiferent de înregistrarea la domiciliu sau reședința solicitantului.

De asemenea, Agenția Servicii Publice este disponibilă să asigure cetățenii Republicii Moldova cu acte de identitate în cadrul subdiviziunilor teritoriale ale instituției, care activează conform programului de muncă: de luni până sâmbătă, de la 7:30 până la 16:00. Detalii despre programul de muncă ale centrelor multifuncționale (luni-vineri sau luni-sâmbătă) pot fi accesate pe site-ul ASP - www.asp.gov.md/ro/cmf.

Termenul de perfectare a actelor de identitate poate varia de la 30 de zile, până la 24 de ore. Pentru obținerea actelor de identitate, solicitanții pot depune o cerere în cadrul tuturor centre multifuncționale din țară. Perfectarea pașaportului în regim de urgență (în aceeași zi) este disponibilă în cadrul Centrelor multifuncționale din municipiul Chișinău nr. 2 (str. Pușkin, 47) și nr.5 (str. Alexandru cel Bun, 56).

Programarea prealabilă se efectuează prin intermediul paginii oficiale ASP www.asp.gov.md sau prin intermediul Call-centrului, la numărul de telefon 14909.