Pandemia de Coronavirus a pus la grea încercare sistemul de învăţământ din Republica Moldova, iar anularea tezelor sau a examenelor a dus la scăderea nivelului de educaţie. Este concluzia unui sondaj realizat de Institutul de Politici Publice, relatează TRM.

Potrivit cercetării, majoritatea părinţilor sunt de părere că anularea evaluărilor nu prea contribuie la menţinerea calităţii educaţiei. Însă, ponderea respondenţilor care consideră că această decizie a fost una justificată este semnificativă, în special în cazul părinţilor elevilor din licee  şi al celor cu un nivel socio-economic scăzut.

La fel de critice sunt şi opiniile părinţilor faţă de calitatea curriculumului şcolar. 41 la sută dintre respondenţi consideră că orarul elevilor este prea încărcat, 42 la sută spun că elevii primesc prea multe teme pentru acasă, 63 de procente sunt de părere că învăţământul pune accentul prea mult pe informaţii şi mai puţin pe competenţe. Totodată, marea majoritate a părinţilor - 68 la sută - consideră că sunt lucruri pe care copiii nu le învaţă la şcoală, dar ar trebui.

În ansamblu, părinţii sunt mulţumiţi în măsură de 15 la sută şi foarte mulţumiţi - 60 de procente de cadrele didactice care activează în şcoli şi au o părere foarte bună şi bună despre acţiunile întreprinse pentru a menţine calitatea educaţiei în condiţiile de criză sanitară.

Totuşi, fiecare al doilea părinte susţine că instituţiile de învăţământ nu i-au informat în deplină măsură cum să-şi ajute propriii copii în condiţiile învăţământului la distanţă, 61 de procente spun că nu li s-a cerut părerea cum ar trebui să fie organizat învăţământul în condiţii de criză sanitară, iar majoritatea - 65 de procente - consideră că nu prea au fost îndrumaţi cum să asigure protecţia datelor cu caracter personal şi siguranţa copiilor în Internet.

Menţionăm că sondajul a fost realizat pe un eşantion de 400 de persoane, iar marja de eroare este de plus minus 5%.