În primele zece zile ale anului locuitorii municipiului Chișinău au depus peste 200 de plângeri on-line pe platforma eu.chisinau.md, transmite Moldpres.

Secretarul Consiliului Municipal Chișinău, Adrian Tălmaci a declarat astăzi, la ședința on-line a serviciilor municipalității că în primele zece zile locuitorii Chișinăului au depus 22 de sesizări pe platforma on-line a Primăriei.

Astfel, 54 de sesizări sunt în sectorul Botanica, 42 în sectorul Ciocana, 29 în Centru, 49 în sectorul Rîșcani, iar la Buiucani – 48”, a spus Tălmaci. 

Potrivit oficialului, trei dintre acestea au fost soluționate de urgență, celelalte cereri fiind în curs de soluționare.

Tălmaci a declarat că principalele probleme sesizate de cetățeni se referă la evacuarea deșeurilor; salubrizarea parcurilor și scuarurilor din capitală; evacuarea gheretelor amplasate ilegal; lipsa iluminatului stradal;  remedierea situațiilor de avariere în subsolul blocurilor de locuit; aplicarea marcajului rutier, etc. Alte sesizări au fost respinse pe motiv că nu țin de competența municipalității. 

Sistemul electronic eu.chisinau.md a fost lansat în luna aprilie, 2020. Platforma reprezintă principala sursă prin care locuitorii Chișinăului pot raporta cele mai urgente probleme ale urbei.