Cererile de înregistrare a statutului de șomer și actele de însoțire ale acestora pot fi depuse online. O decizie în acest sens a fost aprobată astăzi de cabinetul de miniștri, comunică MOLDPRES.

Potrivit deciziei, modificările  care vor fi operate în legislație permit depunerea cererilor în regim online și elimină necesitatea prezentării documentelor de către solicitanți, dacă aceștia figurează în registrele electronice ale altor instituții (Serviciul Fiscal de Stat, Agenția Servicii Publice).

De asemenea, se propune digitalizarea și automatizarea acordării ajutorului de șomaj, ceea ce va permite ca decizia de stabilire a ajutorului de șomaj să se emită concomitent cu înregistrarea cu statut de șomer.

Totodată, modificările presupun și stabilirea automată a cuantumului și duratei de plată a ajutorului de șomaj de către sistemul informațional al Casei Naționale de Asigurări Sociale, în baza datelor, din decizia privind stabilirea dreptului la ajutor de șomaj emisă de către subdiviziunile teritoriale, ceea ce permite eliminarea termenului de 30 zile în care se realizează calculul de către CNAS, conform reglementărilor în vigoare.