Şi-au transformat casele în săli de clasă doar pentru ca să fie mai aproape de elevi. Este exemplul a mii de profesori atât de la noi cât şi de peste hotare, care în această perioadă predau lecţii de la distanţă. Şi pentru că atât ei cât şi copii sunt nevoiţi să se adapteze la noile regile de instruire, psihologii vin cu mai multe recomandări pentru a putea depăşi mai uşor această situaţie, relatează Mesager.

De peste 30  de ani, Galina Bejenaru  din satul Buteşti, Glodeni, continuă să le transmită elevilor dragostea faţă de carte. După reorganizarea instituţiei din localitate, profesoara  este nevoită să se împartă între două şcoli din satele vecine. Galina Bejenaru îi învaţă biologia, geografia şi chimia pe elevii din Cobani şi Balatina. Profesoara spune că din cauza conexiunii proaste la internet, de multe ori este nevoită să întrerupă lecţiile.

„Elevii sunt foarte receptivi, sunt activi în cadrul lecţiilor şi le place o astfel de modalitate de petrecere a orelor. Avem şi unele probleme şi dificultăţi, cum ar fi, nu toţi elevii dispun de tehnică performantă de calcul, de telefoane şi nu toţi elevii au acces la internet. În acest caz, folosim telefonul fix sau alte metode pentru a-i încadra pe toţi elevii în procesul de educaţie. O altă problemă care există este conexiunea slabă la internet care există în sat”, a declarat profesoara Galina Bejenaru.

Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării îndeamnă toţi dascălii din ţară să fie mai îngăduitori faţă de sine şi faţă de elevi, în acestă perioadă tensionată. Astfel, psihologul Tatina Turchină, care s-a alăturat campaniei „Fii RESPONSABIL! Clasa ta e ACASĂ”, recomandă profesorilor să fie mai flexibili dar şi să îşi formeze un orar bine stabilit astfel încât să poată acorda timp şi familiei.

„În primul rând este foarte important ca fiecare dintre dumneavoastră să aveţi un program al zilei, în care să includeţi timp pentru muncă, timp pentru familie, timp pentru dumneavoastră, timp pentru alte activităţi pe care doriţi să le realizaţi şi despre acest program trebuie să cunoască fiecare membru al familiei. Vă îndemn să eliberaţi perfecţionismul şi să realizaţi un exerciţiu în care flexibilizaţi aşteptările, încercaţi să fiţi mult mai flexibili faţă de dumneavoastră şi aşteptările pe care le aveţi”, a precizat şeful departamentului de formare continuă de la USM, Tatiana Turchină.

Elevii şi profesorii au trecut la sistemul de învăţământ de la distanţă la începutul lunii martie din cauza restricţiilor impuse de răspândirea pandemiei de coronavirus.