Reporterii Deschide.MD au reușit să intre în posesia unei imagini cu mașina de teren de marca Toyota RAV 4 a Serviciului Pază și Protecție de Stat (SPPS), care a fost izbită într-un parapet de pe traseul Chișinău-Hîncești, de doi colonei din cadrul instituției, după ce sâmbătă, 15 februarie, în afara orelor de serviciu, au urcat băuți la volan.

SPPS-ul lui Dodon se îngloadă în minciuni și amenință Deschide.MD cu dosar penal

Protagoniștii cheflii ar fi Anatolie Secu, șeful Direcției Generale Asigurare Cooperativă a SPPS, și adjunctul său, Nicanor Cotorobai. Potrivit surselor noastre, deși nu aveau nici în clin, nici în mânecă cu cortegiul speakerului Parlamentului, Zinaida Grecianîi, care, alături de alți deputați socialiști - Vlad Batrîncea și Vasile Bolea - au participat la lansarea în campania electorală a socialistului Ștefan Gațcan, aceștia au luat mașina de la SPPS și au mers în teritoriu, însoțindu-i pe înalții demnitari. 

Automobilul implicat în accident este o mașină de teren de model Toyota RAV 4, achiziționată de SPPS în luna decembrie a anului trecut la un preț de cel puțin 35 mii de euro. Acesta a fost înregistrat cu plăcuțe de înmatriculare MDL 267, iar în momentul accidentului avea plăcuțe de înmatriculare „operative” - EFQ 267.

Sursele noastre susțin că în această dimineață, după ce Deschide.MD a dat publicității cazul despre implicarea în accident a celor doi colonei de la SPPS, șeful instituției, Iaroslav Martin, ar fi organizat o ședință operativă. Au sărit scântei, atunci când acesta a ordonat subalternilor săi să identifice cine ne-a furnizat informațiile, spune interlocutorul nostru.

Accident la Hîncești, după vizita Zinaidei Greceanîi. Doi colonei SPPS au distrus o mașină nou-nouță

Aceleași surse au mai precizat că, după ce a fost depistată mașina avariată, chiar în aceeași zi în care s-a produs accidentul, factorii de decizie din cadrul INP l-au informat despre cele întâmplate pe șeful Direcției Generale Planificarea Misiunilor, Dumitru Ursu. Fotografii de la fața locului i-au fost transmise prin intermediul unei aplicații de comunicare online. Astfel, pentru a-i scoate basma curată pe cei doi șefi cheflii de la SPPS, aceștia planificau să trimită la fața locului un angajat de la Protecție și Pază de Stat, pentru ca ultimul să-și ia responsabilitatea asupra lor.

Am încercat să aflăm cum comentează Iaroslav Martin, șeful SPPS, faptul că doi subalterni de-ai săi, fiind în stare de ebrietate, au făcut zob o mașină a instituției, fugind de la fața locului, însă acesta a refuzat să discute cu noi referitor la caz. Mai mult, el ne-a cerut să-i adresăm o solicitare oficială în scris la care să așteptăm răspuns în termenii prevăzuți de lege.

Martin nu ne-a putut spune nici de ce a ținut ascuns accidentul, nici din ce cauză Anatolie Secu, șeful Direcției Generale Asigurare Cooperativă a SPPS, a depus raportul de demisie din funcție. În schimb, a ținut să ne reproșeze că am fi publicat informații greșite. Șeful SPPS ne-a asigurat, totuși, că va fi emis un comunicat de presă, care va conține mai multe detalii din acest caz. 

Oricât de straniu n-ar părea, dar accidentul este confirmat și de reprezentanții Procuraturii, dar și de Poliție, ba chiar a fost și amendată o persoană.

Cazul mașinii de la SPPS distrusă pe traseul Chișinău-Hîncești. Martin încearcă să astupe urmele