Șoferul unui microbuz de pe ruta 120 din capitală a fost sancționat de către inspectorii ANTA, după ce s-a plâns pe Facebook că acesta a obligat-o să coboare pentru că nu primește bancnote de 200 lei pentru achitarea călătoriei.

Potrivit unui comunicat ANTA,  în cadrul controlului efectuat, șoferul a recunoscut că a încălcat drepturile consumatorului, iar pentru refuzul nejustificat de a presta un serviciu, a fost tras la răspundere contravențională conform prevederilor art. 273 alin. (10) Cod contravențional, fiindu-i aplicată amendă în mărime de 15 u.c.

„Având în vedere că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor, Agenția Națională Transport Auto este abilitată cu funcții de protecție a consumatorilor în domeniul transporturilor, solicităm utilizatorilor serviciilor de transport rutier regulat, ca în cazul situațiilor similare celei susmenționate să se adreseze cu reclamații către organul competent, pentru protejarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor prin mijloacele prevăzute de legislația în vigoare”, se arată în comunicat.