Partidul Unității Naționale a transmis premierului Maia Sandu o scrisoare în care solicită reatribuirea celei de-a doua frecvențe naționale a Republicii Moldova către SRTv respectiv postului național românesc TVR.

Potrivit unui comunicat de presă al formațiunii, „postul public de televiziune TVR şi-a încetat emisia în Republica Moldova pe data de 27 septembrie 2007, în urma unei decizii a Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), pentru o pretinsă datorie pe care ar fi avut-o faţă de Ministerul Dezvoltării Informaţionale de atunci. Imediat, licenţele de emisie luate de la SRTv au fost acordate, în urma unui concurs, firmei off-shore Telefe M International controlată de Vlad Plahotniuc”.

Reprezentații PUN anunță că „pe frecvenţa a II-a de stat, cu o acoperire naţională de 95%, a început să fie transmis postul TV 2 Plus, deţinut de Telefe M, în prezent emițând postul de televiziune PRIME aparținând aceluiași Vlad Plahotniuc”.

Formațiunea menționează că „după încetarea acordului de colaborare dintre SRTv şi Ministerul Dezvoltării Informaţionale, partea română a trimis o propunere de reluare a emisiei, însă funcţionarii moldoveni au negat c-ar fi primit acest document. Totodată, conducerea ministerului a anunţat că înregistra pierderi de aproximativ 25.000 de lei în fiecare zi, fiindcă TVR n-ar mai fi plătit serviciile prestate de Întreprinderea de Stat Radiocomunicaţii. SRTv a încercat să soluţioneze acest litigiu acţionând CCA în instanţele moldoveneşti pentru decizia adoptată, însă fără succes. Pasul următor a fost transmiterea unei plângeri la Curtea Europeană a Drepturilor Omului împotriva Republicii Moldova. Demersul a fost retras în 2010, după ce părţile s-au împăcat, iar emisiunile TVR 1 au început să fie transmise, indirect, pe canalul 2 Plus. În prezent TVR nu beneficiază de o frecvență de emisie fiind prezentă doar în rețelele pe cablu”.

În acest sens, PUN „consideră absolut necesară anularea abuzului regimului Voronin contra TVR și realocarea acestei respectabile instituții de presă românești a celei de-a doua frecvențe naționale a Republicii Moldova”.

„Revenirea TVR pe o frecvența națională va contribui substanțial la o mai bună informare a cetățenilor Republicii Moldova, mai ales în contextul dezinformărilor și fake news-urilor ce domină spațiul media din Republica Moldova”, se menționează în comunicat.