La începutul lunii martie, anul curent, în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) s-au adresat doi consumatori din capitală, reprezentați de avocatul acestora, care erau nemulțumiți de prestarea serviciilor, unui agent economic, din domeniul construcțiilor spațiilor locative, și anume prin nerespectarea termenului de dare în exploatare a blocului locativ.

Consumatorii, respectând prevederile contractelor privind investițiile în construcțiile spațiilor locative, au achitat sumele prevăzute. Însă, agentul economic, a încălcat termenul de dare în exploatare a blocului locativ, prin ce a nemulțumit consumatorii.

Astfel, consumatorii, conform cadrului legal, s-au adresat cu o cerere de reziliere contractului de investiție în construcție, în formă scrisă către compania imobiliară. Agentul economic a ignorat solicitarea acestora, obstrucționând dreptul legal la reziliere.

Prin urmare, consumatorii au depus reclamații către APCSP, și după intervenția instituției în cazul dat, agentului economic i s-a acordat termen pentru a se conforma cerințelor drepturilor protecției consumatorilor și în urma discuțiilor acesta a acceptat să restituie integral contravaloarea investițiilor pe cale amiabilă.

În final, consumatorilor, le-au fost restituite sumele de 24000 euro (ambilor consumatorilor, agentul economic a rambursat suma în valoare de 48000 euro).