Călătoriile cu troleibuzul au devenit de mai mult timp adevărate provocări neplăcute atât pentru pasageri, cât și pentru taxatorii care sunt nevoiți să își croiască cu greu drum spre fiecare persoană care urcă în unitățile de transport supraaglomerate, ca să le ceară biletele la control. În asemenea condiții, tichetarea electronică ar fi ca o gură de aer proaspăt cel puțin pentru călători, dar, din păcate implementarea acesteia se lasă așteptată.

Până când ”visul tichetării electronice” se va transforma în realitate, Regia Transport Electric a decis să își instruiască între timp angajații. Pentru că fișele de post și regulamentele interne de conduită par a nu fi de real folos, administrația le organizează taxatorilor cursuri online prin care îi învață cum să gestioneze situații de criză ori conflict sau ce atitudine să adopte față de pasagerii buclucași.

”Cursurile” sunt de fapt, niște filmulețe video în care un specialist RTEC dă citire unor reguli pe care niciun angajat al instituției nu are voie să le încalce. De asemenea, propune soluții pentru situații de conflict. Specialistul oferă explicații simple și ușor de înțeles.

Înregistrările video sunt încărcat pe canalul de Youtube al RTEC, de unde pot fi vizionate de angajații Regiei.

Cei care nu au acces la internet, sunt instruiți ”live” de către experții RTEC.

Directorul RTEC, Dorin Ciornîi, a povestit într-un interviu pentru Realitatea.md despre avantajele acestor ”lecții de instruire”. Ciornîi a spus că filmulețele sunt urmărite de angajați.

Dorin Ciornîi a mai menționat că taxarea electronică va fi implementată după realizarea caietului de sarcini, dar și după identificarea resurselor financiare necesare. 

Șeful RTEC a mai vorbit despre modernizarea Parcului de Troleibuze. Potrivit lui, până la sfârșitul acestui an, la Chișinău urmează a fi asamblate 17 troleibuze, două dintre ele fiind articulate. Troleibuzele articulate vor avea o lungime de 18 metri și costă cu până la 40% mai mult decât un troleibuz clasic. Acestea vor putea transporta până la 150 de pasageri.

Dorin Ciornîi s-a referit și QR-codurile încleiate la începutul acesti luni în troleibuzele din capitală. La mai puțin de o lună de la implementarea proiectului, prin intermediul QR-codurilor au fost raportate în jur de 250 de sesizări. În majoritatea cazurilor, sunt raportate probleme ce vizează abaterile de la orar al troleibuzelor de rută. De asemenea, oamenii se plâng pe comportamentul agresiv al taxatorilor și unele probleme tehnice. 

Detalii legate de aceste aspecte, vedeți în interviul video de mai sus.