Asociația Presei Independente, Centrul Pentru Jurnalism Independent și Consiliul de Presă au prezentat, azi, raportul final de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru prezidențiale. Perioada monitorizată a fost 15 septembrie - 11 noiembrie. Raportul conține monitorizarea a 28 de instituții mass-media: 12 posturi TV, 12 portaluri online și patru ziare.

Potrivit datelor din raport, 12 portaluri monitorizate au publicat, în perioada 15 septembrie - 11 noiembrie, 4485 de materiale cu caracter electoral direct și indirect. Cele mai multe materiale jurnalistice au fost știrile, pe locul doi - comentariile și articolele de opinie, urmând interviurile cu diferiți candidați, vox-populi și opt dezbateri.

În topul numărului de materiale, Deschide.MD se clasează pe locul 7, cu 388 de titluri, majoritatea știri.

Potrivit directorului executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei, din numărul total de știri, Igor Dodon a fost defavorizat de 34 de ori, Maia Sandu - de 19, iar Marian Lupu de 18 ori.

„În ce privește Maia Sandu au fost și 11 materiale favorizante și nu vedem un comportament preferențial ce vizează acest candidat electoral. Per ansamblu Deschide.MD a reflectat campania electorală relativ echilibrat, cu ușoare tendințe de defavorizare a lui Igor Dodon și Andrei Năstase, parțial a lui Marian Lupu”, a declarat Macovei.  

În general, experții media au ajuns la concluzia că această campanie electorală a fost reflectată de mass-media cu abateri grave.

Instituţiile mass-media monitorizate:

Audiovizual: Moldova 1, Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, Realitatea TV, NTV Moldova, ProTV Chişinău, TV7, Accent TV, N4 TV. 

Portaluri online: Agora.md, Deschide.md, Gagauzinfo.md, Jurnal.md, Moldova24.info, Newsmaker.md, Noi.md, Realitatea.md, Sputnik.md, Today.md, Unimedia.info, Ziarulnational.md.