Şi pentru al doilea tur al alegerilor companiile sociologice "coc" sondaje, dar nu toate se avântă să facă asta, "din lipsă de timp". 

Deschide.md a contactat mai multe instituții de sondare a opiniei publice pentru a le întreba dacă ne aşteptăm la un "amalgam" asemănător de previziuni pentru turul 2, aşa cum au avut parte locuitorii oraşului Chişinău şi Bălţi pentru alegerile locale noi. 

Update// După publicarea ştirii, Andrei Dumbrăveanu a revenit cu un apel telefonic la redacţia Deschide.md şi ne-a comunicat că Asociaţia Demografilor şi Sociologilor din R. Moldova va publica, totuşi, datele unui sondaj luni, 28 mai, în cadrul unei conferinţe de presă la Infotag. 

Am sunat mai întâi, Asociaţia Demografilor şi Sociologilor din Republica Moldova”, al cărei reprezentant ne-a declarat că nu ar fi planificat realizarea unui sondaj pentru a reflecta probabilitatea de victorie pentru cei doi candidaţi la funcţia de primar al mun. Chişinău - Andrei Năstase şi Ion Ceban.

"Deşi avem dreptul să facem un sondaj, fiindcă suntem înregistraţi la Comisia Electorală Centrală, nu cred că reuşim. Colegii noştri sunt la conferinţă internaţională şi se întorc vineri sau sâmbătă", a declarat Andrei dumbrăveanu, vicepreşedintele Asociaţiei Sociologilor şi Demografilor din R. Moldova.

Contactate de reporterii noştri, companiile CBS AXA (Centrul de investigaţii sociologice şi marketing) şi Mangenta Consulting - Cercetări, Consultanţă şi Strategie Marketing, au declarat că nu realizează nicio cercetare sociologică pentru turul 2 al alegerilor locale din Chişinău.

"La moment nu avem comenzi", ne-a spus directorul executiv al companiei iData, Mihai Bologan. 

Alte două case de sondaje au venit, însă, cu un răspuns pozitiv. 

"Compania noastră face tot timpul sondaje, cu asta ne ocupăm, dar nu se ştie dacă va fi publicat, depinde de beneficiar", ne-a declarat Doru Petruţi, fondator IMAS. 

Ian Lisnevschi, directorul Intellect Group, ne-a declarat că procesul de colectare a datelor este continuat din primul sondaj. 

Atunci când noi am prezentat sondajul pentru turul întâi, am prezentat şi date pentru turul doi şi am menţionat că această colectare va continua şi după. Dacă vom reuşi să le facem publice sau nu, deja nu ştiu. Suntem limitaţi în timp. Cred că o să facem o postare pe Facebook sau poate o conferinţă de presă, dacă vom reuşi", a punctat Lisnevschi.

Menţionăm că, înainte de alegerile de pe 20 mai, mai multe companii sociologice au efectuat sondaje pe subiectul alegerilor locale noi din Chişinău, unde s-au înscris în bătălie 11 candidaţi. În urma alegerilor, Andrei Năstase, candidatul PPDA şi Ion Ceban, candidatul PSRM, au ieşit în turul doi cu 32,12% şi respectiv - 40,97%