68 la sută din apelurile primite timp de cinci zile de Serviciul 112 s-au dovedit false, datele relevând un "fenomen îngrijorător", potrivit unui comunicat al instituţiei, difuzat astăzi.

În cele cinci zile de la lansarea Serviciului 112, au fost înregistrate 20.856 de apeluri. 14.171, adică 68%, s-au dovedit a fi false.

„Le atragem atenţia celor care se joacă la telefon că, în timp ce fac glume, există persoane care au nevoie, într-adevăr, de ajutor. Pentru cei care se află în pericol, contează fiecare minut. De asemenea, glumeții trebuie să știe că pot fi pedepsiți conform Codului Contravențional. Mai exact, chemarea intenționat falsă a serviciilor specializate se sancționează cu o amendă de până la 1500 lei sau până la 60 ore de muncă în folosul comunității”, este menționat în comunicatul de presă amintit. 

Serviciul 112 a fost lansat la 22 martie 2018. 

După activarea numărului unic european pentru apelurile de urgență 112, numerele 901, 902 și 903 funcționează în paralel, până la sfârșitul lunii iunie, când toate apelurile vor fi redirecționate la 112.