BMC Truck&Bus, compania care urma să vândă Parcului de autobuze din Chișinău 13 vehicule de model Euro Diamond, ar putea ataca în instanță decizia Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), prin care au fost anulate rezultatele licitației. De asemenea, reprezentanții companiei se arată indignați vis-a-vis de decizia luată de ANSC și o califică ca fiind una tardivă și absurdă.

Contactată de Deschide.MD, Silvia Colacea, directorul executiv al BMC Truck&Bus din România, a declarat că deține toate dovezile care să confirme specificațiile tehnice prezentate la licitație, lucru contestat de un alt participant - „Carpat Belaz Service SRL”.

„Această decizie a ANSC va aduce pagube nu doar pentru compania noastră, dar și Parcului urban de autobuze din Chișinău. Este o decizie tardivă cu argumente aberante pe alocuri pentru că unele motive care se regăsesc în contestație trebuiau invocate la etapa desfășurării licitației și nicidecum după ce a fost desemnat un câștigător. Vă rog să mă credeți că am mai văzut contestații pentru că am o experiență de 20 de ani în acest segment și în această perioadă am vândut peste 2000 de autobuze. Acum analizăm toate posibilitățile pentru a ataca în instanță decizia ANSC”, a declarat Colacea.

Directorul executiv mai spune că motivul care a stat la baza intenției de a participa la această licitație a fost de a aduce un plus de valoare imaginii companiei pe care o conduce și nicidecum vreun beneficiu financiar.

„Puteți să vă documentați și să vedeți că noi am vândut astfel de autobuze la prețuri de 150 mii euro, dacă erau în stare avariată, iar cele noi la un preț de 170 mii euro. La Chișinău am venit cu un preț de 115 mii euro. Aceste autobuze urmau a fi vândute aproape de sinecost, dacă luăm în calcul cheltuielile de producție. În acest caz nici nu poate fi vorba despre vreo înțelegere dintre Parcul Urban de Autobuze și „BMC Truck&Bus”, lucru admis de ANSC din contestația „Carpat Belaz Service” la capitolul culoarea vopselei”, susține Silvia Colacea. 

Director interimar al Parcului urban de Autobuze, Iacob Capcelea, a declarat reporterilor noștri că instituția pe care o conduce nu poate să întreprindă acum nimic pentru ca în capitală să apară cât mai curând autobuze noi.

„Am fost înștiințați că reprezentanții companiei câștigătoare ar putea ataca în instanță decizia ANSC. Nouă nu ne rămâne decât să așteptăm până va fi luată o decizie definitivă în acest sens. Ulterior vom vedea, dacă rămân în vigoare rezultatele acestei licitații sau vom organiza una nouă. Așteptăm de foarte mult timp să înnoim parcul de autobuze, însă, în această situație, nu putem face nimic”, a declarat Capcelea.

------------------- Amintim că acum câteva zile, ANSC a anulat rezultatele licitației publice organizate de „Parcul urban de Autobuze” prin care, la Chișinău, urmau să ajungă 13 autobuze fabricate în România.

Astfel, ANSC a admis contestația unei alte companii din România, „Carpat Belaz Service SRL”, care este un distribuitor autorizat al autobuzelor produse în Belarus, cea din urmă fiind și compania care a câștigat licitația de a aduce la Chișinău primele 102 troleibuze.

--------------------- Aceasta a fost a doua tentativă a Parcului Urban de Autobuze prin care dorește să achiziționeze autocare noi pentru capitală. Prima tentativă s-a soldat cu un eșec în luna septembrie, atunci când licitația pentru procurarea autobuzelor noi în Chișinău a fost anulată printr-o decizie a Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), în urma sesizării unui agent economic participant la concurs. 

Astfel, compania S. A. „Eximotor” a venit cu solicitarea de a fi revizuite specificațiile tehnice și modul de evaluare a ofertelor în cadrul licitației, din motiv că acestea ar favoriza un participant la concurs. Specificațiile expuse în caietul de sarcini țin de lungimea maximă a autobuzelor, puterea minimă a motorului și numărul de trepte ale cutiei de viteză.