Compania de talie internațională „The HUGO BOSS Trade Mark Management GmbH & Co. KG Company” a atacat în instanță un antreprenor din Republica Moldova pentru „gravă atingere a drepturilor de proprietate intelectuală ale companiei”. Miercuri, 6 decembrie, Curtea Supremă de Justiție a pus ultimul punct în acest proces, dând câștig de cauză pentru renumitul brand.

Potrivit materialelor cauzei, HUGO BOSS a înregistrat pe teritoriul Republicii Moldova marca „BOSS” pentru unele produse, precum cele de parfumerie și vestimentație, încă în anul 1984. Totuși, în anul 2009 Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a înregistrat marca națională „L B LUCA BOSSI” care promovează propriul brand de produse cosmetice și parfumerie. Reprezentanții HUGO BOSS au anunțat că în acest context s-a creat o situație de conflict, solicitând instanței naționale recunoașterea notorietății mărcii „BOSS”.

Apărătorii HUGO BOSS au reclamat că istoria Companiei The HUGO BOSS Trade Mark începe cu anul 1924, când dl Hugo Ferdinand Boss a decis să deschidă afacerea sa într-un orășel mic cu denumirea Metzingen situat la sud de Stuttgard, Germania.

De-a lungul anilor, The HUGO BOSS Trade Mark și-a diversificat extensiv afacerea sa: de la îmbrăcăminte după ultima modă până la accesorii, încălțăminte și parfumuri purtând mărcile comerciale HUGO BOSS, iar reclamanta a primit aprobare mondială, în ceea ce privește șirul de produse inscripționate cu marca HUGO BOSS. Reclamanta afirmă că mărcile comerciale HUGO BOSS au devenit sinonime cu bunuri de înaltă calitate. Prima ediție a parfumurilor HUGO BOSS a fost creată în 1985. De atunci, reclamantul a venit cu un șir vast și diversificat de parfumuri sub mărcile HUGO BOSS sau HUGO și/sau BOSS”, se arată în documentul publicat de CSJ.

Prin hotărârea Judecătoriei Râșcani (Chișinău) din 30 iunie 2016, cererea de chemare în judecată a companiei HUGO BOSS a fost respinsă ca fiind neîntemeiată. Nefiind de acord cu soluția adoptată, renumitul brand a atacat la Curtea de Apel care, la 6 aprilie 2017, a admis cererea și a dispus anularea mărcii „L B LUCA BOSSI”, obligând totodată agentul economic din Republica Moldova să achite 10 mii lei pentru cheltuieli de asistență juridică.

Magistrații și-au argumentat decizia prin faptul că în urma unui sondaj efectuat de compania C.B.S. „AXA”, nivelul de similitudine între aceste două mărci comerciale este la nivelul de 30,6% în cazul întrebării pur verbal formulate; de 42,1 % în cazul întrebării formulate vizual; nivelul general al similitudinii este de 45,9%, iar confuzia se produce din cauza denumirilor asemănătoare (41,5%) și din cauza ambalajului asemănător (75,3%).

Aceste circumstanțe au dus la concluzia că, marca L B LUCA BOSSI a fost înregistrată de către Paladi Oleg cu rea-credință, și urmează a fi anulată, or, după cum s-a stabilit, între mărcile BOSS și L B LUCA BOSSI există un risc de confuzie”, se menționează în materialele cauzei.

Nefiind de acord cu decizia Curții de Apel, reprezentanții „L B LUCA BOSSI” au atacat la Curtea Supremă de Justiție. Instanța ierarhic superioară, prin decizia din 6 decembrie 2017, a respins recursul declarat de antreprenorul moldovean și a menținut hotărârea Curții de Apel.