Problema panourilor publicitarea în Capitală a fost din nou subiect de discuție la ședința primăriei. Viceprimarul Nistor Grozavu a cerut să fie elaborat un nou Regulament în baza unui proiect de lege cu privire la publicitate care urmează a fi aprobat în Parlament. Până atunci actualele autorizații vor fi prelungite cu un an de zile.

Grozavu a precizat că în unele orașe sunt tăiate colțurile căldirilor pentru o vizibilitate mai bună, iar la Chișinău sunt amplasate mii de panouri publicitare - străine noțiunii de „vizibilitate”. 

Regulamentul urmează să delimiteze publicitatea pentru pietoni și cea pentru șoferi, dar cel mai important - ca ea să nu îngreuneze circulația rutieră. 

„Dacă legea nu va prevedea cum va fi selectat locul pentru publicitate, este legat de securitatea pietonilor și a circulației rutiere de aspectul arhitectural. Agenții economici trebuie să înțeleagă că deja nimeni nu poate să vină să trosnească un panou publicitar în mijlocul drumului”, a declarat Grozavu, precizând că Regulamentul urmează să fie supus dezbaterilor publice. 

„Nu vom renunța definitiv la publicitatea stradală, dar vom opta pentru amplasarea organizată a panourilor, care să se încadreze în conceptul general al orașului”, a menționat Sergiu Borozan, șeful direcției Arhitectură.

În perioada anilor 2012-2017, potrivit datelor Primăriei Chișinău, din capitală au fost demontate 1407 panouri publicitare.