The Wall Street Journal va opri publicarea ediţiilor pentru Asia şi Europa, a anunţat ziarul, pe fondul restructurărilor editoriale şi al veniturilor scăzute, informează The Guardian.

După o istorie de 40 de ani, compania a oprit, vineri, publicarea ediţiei pentru Europa, în timp ce ediţia pentru Asia îşi va înceta apariţia pe 7 octombrie.

Decizia a fost luată după ce compania-mamă News Corp a raportat pierderi de 643 de milioane de dolari (479 de milioane de lire sterline) în anul fiscal care s-a încheiat pe 30 iunie. În comparaţie cu un profit de 235 de milioane de dolari în anul precedent.

Ziarul a început publicarea separată a ediţiei pentru Asia în 1976 şi ediţia europeană în 1983. Ediţia americană a WSJ va fi disponibilă în câteva oraşe la o dată încă nespecificată, a anunţat publicaţia.

În ciuda pierderilor recente, abonamentele online sunt în creştere, iar Wall Street Journal plănuieşte să se axeze pe încurajarea clienţilor din Asia şi Europa de a citi ediţia online.

Preţul ziarului la chioşc în Hong Kong era de 2,20 lire sterline, în timp ce un abonament online pe şase luni costă 82 de lire sterline.

Ziarul a adunat 322.000 de abonamente online în cel mai recent trimestru financiar, adunând în total 1,27 de milioane de abonamente.

Un raport din iunie anunţa că WSJ şi-ar înceta apariţia în afara Statelor Unite. Un purtător de cuvânt al publicaţiei a spus atunci că ziarul "examinează constant balanţa dintre print şi online într-o perioadă în care se simt creşteri bruşte de cereri ale clienţilor pentru online".

Încetarea apariţiei celor două ediţii survine şi ca urmare a unei restructurări largi. Imediat după aceasta, la sfârşitul lui 2016 tuturor angajaţilor WSJ li s-a dat posibilitatea de a cumpăra acţiuni ale companiei sau să părăsească locul de muncă.

În ultimul an mai mulţi reporteri şi editori au părăsit Wall Street Journal pentru felul în care publicaţia a ales să scrie despre preşedintele american Donald Trump.