La dispoziția deputaților aflați la primul mandat vor fi puse mai multe instrumente de inițiere în activitatea parlamentară. În cadrul ședinței de constituire, toți deputați vor primi kituri cu informații și date de contact ale subdiviziunilor distincte ale secretariatului Parlamentului, menite să le faciliteze lansarea în activitatea de deputat, transmite IPN.

Potrivit unui comunicat de presă al Parlamentului, autorizându-se în sistemul informațional intern (Intranet), parlamentarii se vor informa asupra structurii și atribuțiilor instituției legislative, organizării și funcționării secretariatului Parlamentului. De asemenea, pe Intranet toți deputații vor  putea accesa acte legislative relevante activității unui membru al Parlamentului.

În clădirea Parlamentului sunt asigurate condiții necesare pentru ca toți deputații și funcționarii din cadrul Secretariatului Parlamentului să poată avea acces la internet cu viteză înaltă. Sunt instalate aproape 50 de puncte de amplificare a semnalului Wireless, care acoperă în jur de 90% din clădirea legislativului.

Birourile deputaților vor fi dotate cu tehnica de calcul necesară, sistem de IP-telefonie, iar în toată clădirea instituției parlamentare este disponibil sistemul de Print Management – gestionare eficientă și rațională a tipăririi documentelor.

Mai mult de jumătate din cei 101 de deputați aleși la scrutinul din 11 iulie 2021 urmează să fie la primul mandat de parlamentar.