Președinta comisiei pentru mass-media și comunicare din cadrul Consiliului societății civile de pe lângă președintele R. Moldova, Elena Lewicka-Pahomova, critică decizia premierului Maia Sandu privind comemorarea, la 23 august, a victimelor stalinismului și nazismului, ca în spațiul Uniunii Europene.

„Spuneţi-mi, vă rog, Maia Grigorievna, aş putea, măcar în ziua de 23 august, să le dau la moacă acelor naziști moderni, care astăzi mă amenință pe mine şi pe copiii mei? Cu prilejul sărbătorii, cum s-ar spune. Pentru că limba maternă îmi este rusa și naționalitatea la fel și nu prea. Confirm că din toate cele patru părți (naționalități), aş fi avut şansa să ard în cuptorul unui lagăr de concentrare. Unii cetățeni cu opinii naziste sunt apropiați de actuala guvernare”, a reacționat Pahomova, care anterior a lucrat la un post de televiziune din Tiraspol.

Potrivit Elenei Lewicka-Pahomova, inițiativa Guvernului de a marca anual, la 23 august, Ziua europeană a comemorării victimelor stalinismului și nazismului este o „agravare a situației” de la 9 mai, sugerând probabil că în R. Moldova sunt sărătorite Ziua Europei și Ziua Victoriei pe aceeași dată.

„E încă o palmă dată pe obraz. În țara noastră există date memorabile deja: 9 mai – Ziua victoriei asupra nazismului, 6 iulie – Ziua comemorării victimelor deportărilor, 24 august – Ziua eliberării de invadatorii nazişti. Dar Guvernul vrea să-și afișeze propriile viziuni. Să-şi aducă aportul. Combinând subiecte. Mulţumim. Am înțeles. Întrebări nu mai sunt”, a conchis aceasta.

Anterior, Elena Pahomova a condus timp de doi ani și jumătate postul „Pervîi Pridnestrovskii” de la Tiraspol. Atunci, regiunea separatistă era condusă de Evgheni Șevciuk. În februarie 2017, aceasta a părăsit acel post, deoarece nu ar fi fost de acord cu o lege a presei în regiunea transnistreană, promovată de noul așa-zis lider de la Tiraspol, Vadim Krasnoselski. În trecut, Pahomova a mai lucrat la „Publika TV”, dar și la „RTR-Moldova”, care retransmite în R. Moldova postul cu același nume din Federația Rusă. Actualmente, aceasta activează la postul „NTV Moldova”, apropiat socialiștilor și lui Igor Dodon.

Sursa. Ziarul Național