Parlamentul a votat în primă lectură un proiect de lege care urmează să substituie actuala Legea cu privire la publicitate. Documentul vine să instituie un regim juridic al mesajelor de interes public, cele definite în actuala legislație ca „publicitate socială” și care sunt reglementate contradictoriu, transmite IPN.

Potrivit proiectului, mesajele de interes public pot avea ca obiect valorile și principiile constituționale, drepturile și libertățile fundamentale ale omului, modul de viață sănătos. Mesajele de interes public pot avea ca obiect și condițiile de acces și de utilizare a serviciilor publice oferite gratuit de autoritățile publice, protecția mediului, informarea cetățenilor în perioada electorală cu privire la alegeri, protecția socială a populației etc. Mesajele de interes public vor putea fi difuzate atât gratuit, cât și contra plată.

De asemenea, se prevede instituirea și implementarea regimului juridic al publicității politice în perioada extraelectorală, care nu există în prezent. Este stabilit cine nu poate fi furnizor de publicitate politică, precum și faptul că achitarea pentru serviciile de difuzare a publicității politice poate fi efectuată doar prin transfer bancar.

Proiectul interzice publicitatea înșelătoare, publicitatea amorală, publicitatea discriminatorie, publicitatea sexistă, cea care poate provoca panică, instiga la violență sau la acțiuni periculoase, cea care încurajează, în mod direct sau indirect, comportamentul contrar legii, publicitatea prin care se denigrează produse, servicii sau profesii.

Proiectul a fost elaborat în cadrul Grupului de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media și este promovat în Parlament de către un grup de deputați.