Întreprinderea cu capital străin „Jurnal de Chișinău Plus” SRL, proprietar al postului de televiziune Jurnal TV și al portalului de știri www.jurnal.md, este obligată să-i prezinte scuze preşedintelui Parlamentului, Andrian Candu, în legătura cu publicarea mai multor informații denigratoare lansate în adresa sa din perioada campaniei electorale din anul 2014. O hotărâre în acest sens a fost pronunțată ieri de magistrații Curții Supreme de Justiție. Totodată, întreprinderea menţionată urmează să dezmintă informaţiile în cauză.

„Jurnal de Chișinău Plus” SRL este obligat să-l înștiințeze în mod prealabil pe Andrian Candu cu privire la data, ora exactă, emisiunea, rubrica și pagina în care va fi difuzat textul dezmințirii în legătura cu publicarea în perioada 26-28 noiembrie 2014 mai multor informații, precum:

a) Jurnal TV, în „Știrile de la ora 19.00” din 27 noiembrie 2014, știrea a 5-a în ordinea expunerii:
- "Andrian Candu în vizorul justiţiei olandeze";
- "Asta după ce Candu a participat la tranzacţia prin care controversatul oligarh a vândut acțiunile de la BEM, Victoriabank şi Asito".

b) Jurnal TV, în emisiunea „Mai pe scurt” difuzată la 27 noiembrie 2014 ora 19.35-19.40, respectiv la 28 noiembrie 2014 ora 20.45-20.50:
- "Iată pentru ce este bun un fin, pentru a-şi transfera banii furați dintr-o țară în alta și în plus, pentru a fi Ministru al Economiei și a te ajuta să furi în continuare".
- "Încă mai vreți sa votați duminica pentru nr. 1 din buletin, adică pentru alde Candu?!".

c) Jurnal TV, în emisiunea „Ora de ras” difuzată la 28 noiembrie 2014 ora 20.00:
- "Andrian Candu a ajutat la furtul a 70 de milioane".

d) Jurnal TV, în emisiunea „Ora expertizei” difuzată la 26 noiembrie 2014 ora 19.55-20.50:
- "Toți cei care se fac vinovați de așa ceva vor plăti, uite că a venit rândul sa fie deconspirat Candu";
- "Candu va fi audiat în cadrul dosarului pe atacurile raider din 2010-2011?"

e) Portalul www.jurnal.md:
- "Trioul hoției: Candu, complice la înstrăinarea proprietăților furate în RM".

f) Site-ul www.jurnaltv.md pentru plasarea emisiunilor difuzate de Jurnal TV: „Ştirile de la ora 19:00” din 27 noiembrie 2014; „Mai pe scurt” din 27 noiembrie 2014 ora 19.35-19.40, respectiv din 28 noiembrie 2014 ora 20.45- 20.50; „Ora de ras” din 28 noiembrie 2014 ora 20.00; „Ora expertizei” din 26 noiembrie 2014 ora 19.55-20.50, care conțin informațiile denigratoare nominalizate la pct. a), b), c) și d).

În textul dezmințirii va fi indicat faptul că Jurnal TV și www.jurnal.md își cer scuze de la Andrian Candu, iar „informațiile denigratoare difuzate” la adresa sa nu corespund adevărului.

Avocații „Jurnal de Chișinău Plus” SRL au încercat să conteste la CSJ hotărârile primei instanțe și a Curții de Apel Chișinău, care obligau compania să-i aducă scuze lui Andrian Candu, însă magistrații au constatat că argumentele invocate de către recurent nu sunt justificate.