Deputații, la sfat cu mass-media. Vor selecta o companie care să le măsoare cota de audiență

Parlamentarii din Comisia cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media s-au întrunit în ședință cu reprezentanții mass-media și cu cei din Consiliul Audiovizualului pentru a discuta despre metodologiile de cercetare a pieței media.
Discuțiile au avut loc în contextul în care Consiliul Audiovizualului urmează să elaboreze un regulament și să selecteze, prin concurs public, o instituție specializată în măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață a serviciilor media audiovizuale. De asemenea, s-a vorbit despre eficientizarea și reglementarea instrumentelor și a metodologiilor de cercetare a pieței de televiziune.
„Este foarte important pentru întreaga comunitate ca acest element important, măsurarea de audiențe, să fie făcut corect, într-un mod în care, pentru toată lumea, să existe posibilitatea de a fi siguri că această informație este una corectă”, a menționat președinta Comisiei, Liliana Nicolaescu-Onofrei.
Potrivit Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață se realizează de către instituții specializate selectate prin concurs deschis, în conformitate cu standardele internaționale. Concursul de selectare a instituțiilor se organizează o dată la cinci ani, iar rapoartele cotelor de audiență și de piață se prezintă trimestrial Consiliului Audiovizualului.
La eveniment au participat membrii Consiliului Audiovizualului, reprezentanți ai instituțiilor mass-media din țară și ai agențiilor de publicitate.