Google a lansat una dintre cele mai mari campanii de criză din istoria companiei prin care va aloca 4 milioane de dolari pentru susţinerea persoanelor afectate de ordinul preşedintelui Trump împotriva imigraţiei.

Informaţiile referitoare la campania Google au urmat declarațiile împotriva controversatului ordin făcut de directorul general al companiei, Sundar Pichai, şi participarea co-fondatorului Sergey Brin la un protest pe aeroportul internaţional din San Francisco, potrivit USA Today.

Din cele 4 milioane de dolari, 2 milioane de dolari vor fi oferite de Google şi până la 2 milioane de dolari vor proveni din donaţii ale angajaţilor companiei. Banii vor fi donaţi către American Civil Liberties Union, Immigrant Legal Resource Center, International Rescue Committee şi agenţiei pentru refugiaţi a ONU (UNHCR).

Pichai a spus că ordinul lui Trump care interzice acesul în SUA al imigranţilor din şapte state majoritar musulmane afectează 187 de angajaţi ai Google.

”Suntem îngrijoraţi de impactul acestui ordin şi al oricăror propuneri care ar putea impune restricţii angajaţilor şi famiilor lor, sau care pot crea bariere de a aduce talente în Statele Unite. Vom continua să ne expunem punctul de vedere în aceste probleme liderilor de la Washington şi în alte părţi”, arată Pichai într-un comunicat.

Google nu este singura companie din sectorul tehnologiei care s-a declarat împotriva ordinului lui Trump. Facebook, Aple şi Uber şi-au exprimat la rândul lor îngrijorarea.

Directorii Tesla Motors, Netflix şi Airbnb au denunţat politica anti-imigraţie a lui Trump, iar Airbnb a anunţat weekendul trecut că va oferi cazare gratuită refugiaţilor şi altor persoane afectate de măsuri.