Primele imagini și informații despre noul model Ford Puma, care va fi fabricat la Craiova și va fi lansat în toamna acestui an, au fost lansate. Românii își vor putea comanda mașina în showroom-uri la sfârșitul acestui an și începutul anului viitor. Jurnaliștii români au fost invitați de Ford România la Craiova pentru a vedea în premieră noul SUV Puma, o premieră mondială absolută cu doar câteva ore înainte de dezvăluirea la nivel global a imaginilor cu noul model.

Ian Pearson, președintele Ford România, a prezentat primele informații despre noul model, care va intra în producție pe liniile de la Craiova alături de EcoSport, devenind astfel al treilea SUV fabricat în România și cel mai avansat din punct de vedere tehnologic. La finalul prezentării, Pearson a dezvelit primul exemplar produs la Craiova al modelului Puma, unul albastru, ST Line, reprezentativ pentru marca americană. Dincolo de ceea ce se vede în fotografii, designul noului Ford Puma este și în realitate unul remarcabil, datorită unei combinații reușite de linii, proporții și materiale utilizate.

Chiar dacă amintește de multe mașini care au existat sau există pe piață, inclusiv de SUV-urile Porsche, Puma ar putea deveni în scurt timp unul dintre cele mai vândute SUV-uri de clasă B din Europa, la concurență cu Captur, T-Roc sau 2008. Ford Puma este un crossover/sport utility vehicle dezvoltat de compania americană pe platforma lui Fiesta, fiind un automobil de clasă B (subcompact), cu trăsături specifice acestei clase în continuă expansiune. Din punct de vedere strategic, Ford Puma completează oferta mărcii pe cel mai dinamic segment al industriei auto, fiind mai lung decât EcoSport cu aproximativ 18 centimetri, încadrându-se astfel la mijlocul acestei clase, în care EcoSport se află la partea inferioară, cu 4 metri, iar Dacia Duster se află la partea superioară, cu aproape 4,35 metri.

Printre principalii concurenți din această clasă, cu o lungime apropiată, amintim VW T-Cross, Renault Captur, Nissan Juke, Seat Arona, Kia Stonic, Citroen C3 Aircross, Peugeot 2008, Hyundai Kona sau Suzuki Vitara. Altfel spus, este o masă bogată, din care se înfruptă de multă vreme ceilalți constructori, o masă la care Ford a venit târziu, cu EcoSPort, iar acum vine din urmă cu un automobil remarcabil, construit și el în România. Principalele repere tehnice sunt cele legate de dimensiuni, de motorizări și de tehnologii oferite, standard și opțional. În privința dimensiunilor, trebuie să menționăm, pe lângă lungimea de 4,18 metri, lățimea de 1,80 metri și, mai ales, ampatamentul de 2,59 metri.

Aici comparația cu EcoSport (2,51 metri) îl poziționează din nou deasupra, la fel și în comparația cu Fiesta, de la care a preluat platforma. Un plus îl reprezintă portbagajul, care ajunge la o valoare impresionantă pentru această clasă, 456 litri, peste volumul regăsit la Focus. Proiectanții au folosit un truc pentru a ajunge la această valoare, o inovație mai bine spus. În partea de jos a portbagajului, acolo unde, de obicei, se găsește roata de rezervă, a fost creată o cutie suplimentară, ca un fel de chiuvetă, ce are inclusiv dop, astfel că mizeria acumulată la transportul de obiecte murdare poate fi spălată fără probleme. Motoarele anunțate pentru lansarea din toamnă fac parte din familia EcoBoost și au în centru cunoscutul 1.0 litri, fabricat la Craiova, care acum are și sistemul de dezactivare a cilindrilor. VA fi oferit standard cu cutie manuală în 6 trepte.

Motorul în 3 cilindri va fi utilizat însă și pe motorizarea hibrid, cu o arhitectură de tip 48V, mild-hybrid, ce folosește un motor electric/generator care recuperează energia de frânare și o utilizează apoi pentru un boost de putere. Motorizarea hibrid va avea 125 CP cu posibilitatea ca valoarea să crească până la 155 CP. Ford a anunțat și un motor diesel, EcoBlue, de 1.5 litri, care va fi disponibil ulterior, la fel și transmisia automată de tip dublu ambreiaj, cu șapte trepte. Tehnologiile de pe noul Ford Puma sunt cele care vor produce agitație în segmentul din care face parte, deoarece unele dintre ele sunt oferite în premieră pentru clasa de SUVuri subcompactă. Mai precis, Puma va dispune de două tipuri de faruri, între care unul Full LED, un afișaj digital pentru cadranele de bord, care astăzi se regăsește la clasele superioare, charger wireless pentru telefon, masaj lombar în scaune, hayon electric cu senzor de deschidere, sistem de frânare de urgență AEB și chiar huse detașabile pe scaune, ce pot fi spălate sau chiar înlocuite din oferta aftermarket.

Lista de tehnologii este mult mai lungă, noi am trecut în revistă ceea ce este mai important, ânză putem vorbi despre un standard ce va provoca serios concurența. Sistemele de asistență se bazează pe 12 senzori, 3 radare și două camere video, astfel că mașina poat erula în regim autonom pentru câteva secunde, înainte ca șoferul să fie avertizat să preia controlul. Puma are la bord și un modem, pentru conectare la infrastructură, acolo unde sistemul va fi disponibil, în caz de accidente și info trafic. Ceea ce trebuie să știe potențialii clienți este faptul că nu va exista o versiune 4x4, nici la lansare, nici ulterior, Ford considerând că nu mai există cerere pentru acest tip de echipament, în segmentul B.

Ford Puma va fi opțiunea stilată din oferta mărcii, pe segmentul subcompact, astfel că EcoSport rămâne o opțiune pentru cei care doresc o mașină cu un aspect mai robust, mai apropiat de ideea de off-road. Ford va anunța prețurile pentru noul Puma la toamnă, odată cu lansarea comercială, dar ne așteptăm la valori ce vor porni undeva în intervalul 17.000 - 18.000 de euro, pentru echiparea Trend, cu motor 1.0 litri benzină. Reprezentanții Ford ne-au spus că investiția pentru intrarea în producție a noului model s-a ridicat la circa 200 milioane de euro, angajările pentru personalul necesar la asamblarea Puma nu s-au încheiat, și faptul că angajații vor trebui să producă două modele simultan, pe aceeași linie, va fi o provocare pentru toată lumea.

Fabrica de la Craiova va fi singura din lume care va produce Puma, cel puțin deocamdată. Modelul va fi disponibil doar pe piața din Europa - și iarăși vorbim despre declarațiile făcute în acest moment -  fiind aproape sigur că Puma va ajunge, în anii care urmează, și pe alte piețe globale.

Sursa: profit.ro