Căpitanul avionului care s-a prăbuşit luna aceasta în Etiopia nu ar fi utilizat simulatorul de zbor pentru noul Boeing 737 MAX 8 înaintea zborului, a declarat un coleg al acestuia, citat de Reuters.

Yared Getachew, căpitanul avionului, ar fi fost programat pentru un training la sfârşitul acestei luni, a mai spus pilotul Ethiopian Airlines, sub protecţia anonimatului. Dezastrul petrecut pe 10 martie a fost precedat de un incident asemănător în octombrie, când un Boeing 737 MAX 8 s-a prăbuşit în Indonezia în circumstanţe similare. Cele două incidente au dus la declanşarea uneia dintre cele mai ample anchete din istoria aviaţiei, cu scopul de a analiza siguranţa noului sistem automat al aeronavei.

În ambele cazuri, piloţii au pierdut controlul aeronavelor la scurt timp după decolare şi nu au mai reuşit să evite ca avioanele să piardă din altitudine. Acest model Boeing, care a fost lansat acum doi ani, este dotat cu un sistem automat nou, numit MCAS. "Boeing nu a trimis niciun fel de manual legat de MCAS. De fapt, noi ştim mai multe lucruri despre acest sistem din presă decât ştim de la Boeing", a declarat pilotul Ethiopian Airlines.

Boeing a anunţat recent că a oferit informaţii companiilor aeriene cu privire la utilizarea sistemului şi a promis un update pentru acesta.

În general, cei mai mulţi piloţi reiau trainingurile o dată la şase luni, însă nu este clar dacă Yared Getachew sau Ahmednur Mohammed, pilotul avionului prăbuşit în Indonezia, ar fi folosit simulatoarele de zbor noi sau pe cele ale unor modele 737 mai vechi.

Compania Boeing a anunţat suspendarea zborurilor avioanelor 737 Max în întreaga lume, după decizii similare luate de Uniunea Europeană şi SUA.

Sursa: Mediafax.ro