Noul XC90 dispune de un sistemul avansat de frânare cu recuperarea energiei cinetice care este cuplat cu motorul termic și creează un nou sistem de propulsie electrificat integrat, sub noua denumire ”B”. Acest nou motor electrificat aduce economii de până la 15% și scăderi de emisii în condiții reale de condus.

Noul sistemul de frânare electromecanic interacționează cu sistemul de recuperare a energiei și reduce consumul de combustibil și emisiile prin recuperarea energiei cinetice la frânare, scrie autoexpert.ro.

Sistemul mild hybrid cu indicativul B5 implică un motor diesel twin-turbo de 2.0 litri și 235 CP care oferă un cuplu de 480 Nm.

Noile mașini cu bagde-ul „B” se alătură motorizării hibride plug-in T8 Twin Engine ca opțiune de electrificare pentru XC90.

La exterior, varianta cu facelift XC90 oferă actualizări subtile ale variantei originale. Printre acestea se numără noile jante, opțiuni noi de culori și o grilă redesenată.

La interior găsim noi materiale cum ar fi amestecul de lână care oferă opțiuni noi pentru personalizare.

În ceea ce privește tehnologia activă de siguranță, XC90 oferă acum șoferilor asistență la virare atât cu sistemul City Safety, cât și cu Blind Spot Information System. Sistemul de siguranță City Safety cu frânare automată este încă singurul sistem de pe piață care recunoaște pietonii, cicliștii și animalele mari.

Sistemul Oncoming Lane Mitigation introdus prima dată pentru XC60 este acum disponibil și pentru XC90, în timp ce tehnologia Cross Traffic Alert oferă acum și frânare automată.

În timp ce XC90 a fost primul model Volvo care oferea integrarea Apple Carplay, acum este compatibil și cu Android Auto. Sistemul de infotainment Sensus a trecut prin mai multe actualizări în ultimii ani, toate fiind adoptate în XC90. Acolo unde este disponibil, serviciul de streaming de muzică Spotify este integrat în XC90.

Versiunea pentru anul 2020 a modelului XC90 va intra în producție în luna mai la uzina din Torslanda, Suedia.