Grupul Apex Alliance din Lituania, care deţine hotelul Hilton Garden Inn din centrul vechi, investeşte în centrul istoric, zona Pipera-Floreasca şi aproape de aeroportul Otopeni. 

Grupul lituanian Apex Alli­ance, controlat de mai mulţi investitori printre care şi Nerijus Numavicius, consi­derat cel mai bogat om din micuţul stat baltic, pariază 90 de milioane de euro pentru a construi patru hoteluri în Bucureşti până la jumătatea lui 2020, valoare ce poziţionează compania ca fiind cel mai activ investitor din sectorul hotelier local.

Hotelurile vor fi operate sub brandurile giganţilor hotelieri Marriott International şi Hilton World Wide, ambele grupuri fiind deja prezente local şi cu alte unităţi.

Lituanienii aduc însă pe piaţă o serie de branduri noi, precum Moxy şi Autograph, ambele din portofoliul Marriott.

„Avem un buget de investiţii de circa 90 de milioane de euro pentru patru hoteluri, respectiv Courtyard by Marriott (259 de camere), Moxy by Marriott (în centrul vechi al Bucureştiului, 119 camere - n.red.), Hilton Garden Inn (la aeroportul Henri Coandă de lângă Bucureşti, 204 camere) şi Autograph by Marriott (centrul vechi din Bucureşti, 214 camere)“, spune Arunas Beleska, pre­şedintele bordului Apex Alliance Hotel Management şi acţionarul majoritar al grupului.

Apex Alliance deţine momentan două hoteluri deja operaţionale - unu în România şi unu în Lituania - şi vrea ca până la jumătatea anului 2020 să ajungă la un total de 11 unităţi, dintre care cinci în Bucureşti, iar celelalte acasă la Vilnius, Kaunas sau în Riga (Letonia).

Dintre investiţiile directe, cele mai multe vizează Bucureştiul unde există deja o unitate hotelieră şi urmează să fie deschise alte patru. Mai exact, grupul deţine deja Hilton Garden Inn, deschis în decembrie 2017 în inima centrului vechi al Capitalei.

Oficialii Apex Alliance spun că ţinând cont de cât de mare este România şi cât de puternic se dezvoltă - şi odată cu ea şi Bucureştiul, nu sunt suficient de multe hoteluri, mai ales afiliate brandurilor interna­ţionale. Rata de penetrare a brandurilor internaţionale este mult mai mică în ţările emergente, numărul de camere afiliate fiind de 5-10 ori mai mic decât în ţările dezvoltate. Situaţia nu este diferită în Bucureşti unde sunt câteva hoteluri sub branduri interna­ţionale, însă acestea sunt de acum 10-15 ani şi au nevoie de renovare.

Sursa: ZF.ro