Facebook va pune la dispoziția Congresului, care anchetează o posibilă imixtiune a Rusiei în alegerile prezidențiale din 2016, informații despre publicitatea legată de această țară și care a fost postată pe rețeaua de socializare, a anunțat compania joi, potrivit AFP.

În urmă cu două săptămâni, grupul a dezvăluit că sute de conturi false, probabil activate din Rusia, au fost folosite pentru cumpărarea de publicitate cu scopul de a alimenta tensiunile politice în Statele Unite, înainte și după alegerile prezidențiale din 2016.

De atunci, a crescut presiunea asupra Facebook de a furniza conținutul acestor reclame Congresului.

„Cred cu fermitate în procesul democratic și în protejarea integrității sale”, a afirmat joi directorul general și fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, într-o declarație în direct pe rețeaua de socializare.

„Refuz ca cineva să se folosească de instrumentele noastre pentru a submina democrația”, a adăugat el.

„Lucrăm activ cu guvernul american în ancheta sa despre implicarea Rusiei” în alegerile prezidențiale câștigate în 2016 de Donald Trump. „În dimineața aceasta, am cerut echipelor noastre să furnizeze Congresului publicitatea găsită de noi”, a subliniat Zuckerberg.

Datorită unei anchete interne — încă în desfășurare, potrivit lui Mark Zeckerberg — Facebook a anunțat la 7 septembrie reperarea a 470 de conturi care au cheltuit în total aproape 100.000 de dolari între iunie 2015 și mai 2017 pentru a publica anunțuri care prezentau informații false sau conduceau utilizatorul către pagini care conțineau acest tip de mesaj.

Sursa: Agerpres